loading...
حریم آسمانی | سایت تخصصی حجاب و عفاف
آخرین ارسال های انجمن
سپهر بازدید : 1778 1392/05/04 نظرات (8)

دلم نمی خواد چادر سر کنم دلم نمی خواد مثل قدیمیا چند متر پارچه رو بپیچم دورم و برم تو خیابون وخیابانو باهاش جارو کنم –اصلا چادر سر کردن بلد نیستم نمی خوام هم یاد بگیرم از کثیفی متنفرم .متنفرم از این که پایین چادرم خاکی بشه و بخوام تو جمع اونو تمیز کنم .نمی خوام وقتی ازخونه میرم بیرون، همه به چشم یه امل یه عقب مونده بهم نگاه کنند، دلم می خواد تو چشم همه یه فرد آراسته به نظر بیام ،تمیز و مرتب درست مثل یه پرنسس. می خوام کک و مک صورتم رو با آرایش بپوشونم تا صورتم یکدست به نظر بیاد ،می خوام موهامو رنگای شاد بزنم تا از افسردگی بیرون بیام خسته شدم از این همه مشکی از این همه سیاه .می خوام با مانتو بیرون برم یه مانتو شیک و آخرین مدل ،می خوام همه بدونن من مال نسل امروزم، من یه جوونم من پر از انرژیم ،من پر از وسوسه فریادم من..... من یه شلوار جین و به صدتا شلوار پارچه ای نمیدم ،حتی اگه مدل پاره باشه ،می خوام تنگ و چسبون باشه ،می خوام با این پوشش بگم از عهده هر کاری بر می یام ،حتی کارای مردونه حتی سخت ترین کارا.من اهل کارم اهل کوشش .شما فقط به من میدون بدین نتیجه ش با من ؛ اگه هر روز میام خیابون اگه هر روز خودمو به یه رنگی درست می کنم اگه ...من فقط تو جه می خوام می خوام بگم من زنم همتراز یک مرد، من هم می تونم می خوام که بتونم ،بذارید اجازه بدید منم خودم را ثابت کنم می خوام مفید باشم کار کنم بسازم تعمیر کنم و خیلی کارای دیگه که شما مردا از ما گرفتین نمی خوام تننها کاری که می کنم کهنه شوری و بچه بزرگ کردن باشه ،میخوام دستم تو جیب خودم باشه ، دلم نمی خواد چادر سر کنم ،ولی مانتو یی که میشم ،موهامو که رنگ کرده میریزم رو پیشونیم ،شلوار جین که می پوشم ،مردونه که رفتار می کنم ، همه انگار یه جور دیگه میشن انگار دیگه منو آدم حساب نمیکنن ،انگار احترام به یه خانوم و از یاد می برن، انگار یادشون میره که همیشه زنا مقدم ترن، بهم تنه میزنن، با تمسخر بهم نگاه می کنند ،انگار از یک کره دیگه اومدم ،پشت سرم صفحه میذارن منو تا مرز یک زن هر جایی پایین می کشن. را ه که میرم می ترسم پشت سرم رونگاه کنم ،انگار هزار نگاه خیره شده به من تا یکی از عیبامو بهم بگه نه فریاد بزنه، شماره بده ،آدرس بده ، مردا زود تو هم میزنند، زود توهم هوس وجودشون رو فرا می گیره،تو خیال احمقانه و خامشون فکر می کنند من به خاطر جلب توجه نگاه هوس آلود اونا این ریختی خودمو درست کردم، توهم میزنند که من دنبال عشقم،دنبال خوش گذرونی ،دنبال.... نه عزیزم من فقط می خوام مفید باشم فقط می خوام خودمو به خودم ثابت کنم می خوام مطمئتن بشم حصار چادر نمی تونه من و از انجام کارهای روز مره ام باز داره ، می خوام باور کنم، می خوام فریاد بزنم من .........من می توانم فقط همین . اما الان خوب که فکر می کنم ،مزایا و معایب با چادر بودن و مانتویی بودنم رو کنار هم میزارمو مقایسه می کنم، می بینم مهمترین مزیت چادر بودن امنیت و احترامه ، یه احترام خاص که وقتی از خونه میری بیرون همه سراشون پایین میندازن تا تو رد بشی درست مثل یه شاهزاده، اصلا جرات نگاه ندارن ،وقتی می خوای رد بشی همه میرن کنار و آروم و محترم میگن بفرمایید خانوما مقدم ترن ، تو یک کلوم زنوآدم حساب می یارن . این از مزایاش که شامل رفتار دیگرون میشه اما معایبش بر می گرده به خودم وحس معذب و دست و پاگیری که داره باهاش زیاد را حت نیستم ،سختمه ، حس خفقان به آدم دست میده . اما مانتویی شدن ،معایبش بر می گرده به رفتارهای دیگران و تنها حسنش، حس آزادی هست که خودم می خوام باور کنم ،حس آزادی که وقتی حرفا و نگاه های زهر آلود دیگران رو می بینی اصلا بهت مزه نمیده ولی الان مجبورم تصمیم بگیرم چادری باشم یا مانتویی، یعنی حس خودم بیشتر برام مهمه یا رفتارهای مردم .... اما از اونجا که من جوانمو قراره یه عمر میون این مردم زندگی کنم قراره همیشه یه نام نیک ازم باقی بمونه پا روی دلم میزارم روی آزادی که قراره حس کنم پا روی دلم میذارمو به چیزایی که کشورم و مردمش بهش می گن سنت، بهش میگن ارزش، احترام میذارم و چادری میشم برا اینکه خیابونا رو هم جارو نکنم چادر مو یه کم کوتاهتر می دوزم، یه کش هم بهش میزنم تا تو دستو پامو نگیره .اینجوری، هم حس آزادیمو ملموستر می فهمم هم حس امنیت و احترامی که جامعه من بهش اعتقاد داره

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ناشناس در تاریخ 1394/11/17 و 23:14 دقیقه ارسال شده است

سلام.من یه دختر نوجوون 14 ساله هستم.تا این زمان که از عمرم گذشته راجب همه چی به دوستام دروغ گفتم.از خانوادم گرفته تا همه چی.مامان من یه خانومیه که هم با چادر می ره بیرون و هم با مانتو.من راجب مامانم گفتم که مامان من مانتوییه و از وقتی اون دروغو گفتم هروقت میام بیرون با مامانم اگه چادر سرش باشه شروع می کنم به غر زدن و سعی می کنم که دیده نشم.اخیرا این دعوا ها باعث شده که من از مامانم خیلی دور شم و همش راجب اینکه با چادر نیاد بیرون باهاش جر و بحث کنم.منم خب حق دارم آخه دوست دارم مامان منم مثله همه ی مامانا با مانتو باشه و امروزی به نظر بیاد.می دونید چیه همه اینا تقصیر اون بابای ... مامانمه که از بچگی به اونا گفت که باید چادر سرشون کنن و مامان من برای همین سعی می کنه که بیشتر جاها چادر بپوشه و من هر شب به خاطر اینکه نکنه مامانم کاملا چادری شه گریه کنم و نخوابم.واقعا نمی دونم چه کار کنم.اگه امکان داره منو راهنمایی کنیین علما
پاسخ : سلام پاسخ به ایمیلتان فرستاده شد

این نظر توسط asma در تاریخ 1394/08/11 و 21:11 دقیقه ارسال شده است

سلام.
عالی بود ولی سرگیجه گرفتم تا خوندمش.
با مانتو هم میشه حجاب کامل داشت بدون اینکه تا زیر زانوت باشه.میشه شال انداخت بدون اینکه موهارو بریزی بیرون و عادی باشی .قانون مانتو پوشیدن این نیست که خیلی فجیح تنگ و کوتاه باشه وشلواری بپوشی که گوشتت بزنه بیرون.مانتو متعادل ولی شیک باشه و شلوار هم نه پارچه ای و نه ساپورت.همیشه دختر یعنی حیا یعنی تو خیابون سرش پایین باشه هر کسی حیای تو رو ببینه خود به خود احترامت میذاره البته اگه طرف مقابلت انسان باشه.ولی باز چادر کامل ترین حجابه امیدوارم همه به اغوش گرم چادر هدایت شیم

این نظر توسط میهمان در تاریخ 1393/05/09 و 15:38 دقیقه ارسال شده است

سلام. ای کاش این خانمهامیفهمیدن که حجاب برای مصون بودن خودشون از نگاههای هرزه است. و ای کاش این اقایون اینقدر سوت و کف برای خانمها نمیزدن تا حجاب از سرشون بردارن برای لذت و خوشی خودشون. آزادی بشر هم دیدیم. خانمها!!! این همون آزادیه که غربیهای باکلاس ازش دم میزنند. اول آزادی رو از انسانهای بی گناه میگیرند بعد هرطور که دلشون بخواد باهاشون رفتار میکنند. اول حجابت رو میگیرند بعد که به رنگ اونها درومدی خاک و کشور ور تصاحب میکنند به خاطر مهره هایی که دارند به خاطر اینکه خودشون رو تکثیر کردند. ای کاش زنی که حجابش رو برمیداره و و به این امر افتخار میکنه و خودش رو های کلاس و امروزی معرفی میکنه یک ذره به این فکر میکرد که این همه تبلیغات بر علیه حجاب چراااااااا؟؟؟؟؟؟؟ فکر کردین دلشون به حال شماها سوخته؟؟؟؟

این نظر توسط فاطمه در تاریخ 1392/09/05 و 10:02 دقیقه ارسال شده است

سلام ممنون واقعاهمین جوره جا هیچ حرفی نذاشتید

این نظر توسط مهدی در تاریخ 1392/05/08 و 10:18 دقیقه ارسال شده است

سلا. عالی بود. واقعیت همینه که گفتین.

این نظر توسط حرف تو در تاریخ 1392/05/05 و 14:06 دقیقه ارسال شده است

سلام مطلب شما در سایت حرف تو منتشر شد
لینک مطلب شما در سایت :
http://harfeto.ir/?q=node/11070
منتظر حضور بعدی شماهستیم
هدیه سایت حرف تو به شما دوست گرامی
حق شب قدرست در شب ها نهان
تا کند جان هر شبى را امتحان
نه همه شب ها بود قدر اى جوان
نه همه شب ها بود خالى از آن

این نظر توسط همه با هم در تاریخ 1392/05/05 و 14:06 دقیقه ارسال شده است

سلام مطلب شما درسایت مرکزی استان سیستان و بلوچستان (همه با هم )با ذکر منبع درج شد .
لینک مطلب شما:
http://baham91.ir/?p=4907
درصورت به روز رسانی لینک مطالب خود را برای ما ارسال نمایید
منتظر مطالب ارزشمند شما دوست عزیز هستیم
دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند واندر آن ظلمت شب، آب حیاتم دادند
چه مبارك سحری بود و چه فرخنده شبی آن شب قدر كه این تازه براتم دادند



این نظر توسط @i در تاریخ 1392/05/05 و 12:44 دقیقه ارسال شده است

سلام
وبلاگ پرمحتوایی دارید
مخصوصا مطالبتون که عالیه
اجرکم عندالله
باتبادل لینک موافقید؟لطفا اطلاع دهید
التماس دعای شهادت
یازهرا
پاسخ : یازهرا


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ورژن جدید حریم آسمانی را چطور میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1093
  • کل نظرات : 2057
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 627
  • آی پی امروز : 108
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 123
  • باردید دیروز : 242
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,636
  • بازدید ماه : 1,216
  • بازدید سال : 29,947
  • بازدید کلی : 4,040,158
  • کدهای اختصاصی


    جشن تولد ستاره ها - حریم آسمانی


    کد بنر جشن ستاره ها

    همراهان حریم آسمانی






    PageRank


    آلکسا سایت حریم آسمانی


    حمایت می کنیم