loading...
حریم آسمانی | سایت تخصصی حجاب و عفاف
آخرین ارسال های انجمن
حســین عزتی بازدید : 1393 1392/09/13 نظرات (5)

چرا بدحجابها در ایران بیشتر شدند

چرا بدحجابها در ایران بیشتر شدند - حریم آسمانی

باسلام

حتما شماهم مث من اگه گذرتون به خیابون افتاد میبینید که اثری از حجاب توش پیدا نمیشه

یا اگه هم باشه انگشت شماره

واقعا چی شده که به اینجا رسیدیم؟

یه چند مورد به ذهنم رسید که با هم مرور میکنیم :

1ـ تلاش استعمار در مبارزه با پوشش اسلامي:
حجاب، هويت و شخصيت زن مسلمان مي باشد. حجاب جلوي فساد و فسادانديشي را مي گيرد. زدودن حجاب از زن، با هدف هويت زدايي از زن مسلمان است، تا زن بيشتر در خدمت آمال و آرزوها و اهداف و هوس هاي سلطه جويان قرار گيرد. مبلّغان
و بانيان بي حجابي در ايران، در اين مورد معتقدند:
«در مسئله بي حجابي زنان بايد كوشش فوق العاده به عمل آوريم تا زنان مسلمان به بي حجابي و رها كردن چادر، مشتاق شوند. بايد به استناد شواهد و دلايل تاريخي ثابت كنيم كه پوشيدگي زن از دوران بني عباس متداول شده و مطلقا سنت اسلام نيست ...».
سپس تأكيد مي كند كه پس از زوال حجاب، مأموران جوانان را به سوي روابط ناپسند با زنان غير مسلمان سوق دهند و آنان نيز بدون حجاب ظاهر شوند تا زنان مسلمان از آنان تقليد كنند.
طرح عمومي كشف حجاب در كشورهاي اسلامي و حضور خانواده هاي رؤساي وابسته به نظام هاي استكباري به صورت نيمه عريان و استفاده از مدهاي گوناگون و نمايش در انظار، نمونه اي از تلاش استعمار جهت پوشش زدايي براي رسيدن به اهداف يادشده بود.
امام خميني(ره) به انگيزه هاي استعمارگران و كشف اين توطئه اشاره دارد، آنجا كه مي نويسد:
«ما مي دانيم كه اين سخنان براي كساني كه با خيانتكاري و شهوت پرستي و آواز و نواز و رقص و هزار جور مظاهر فسوق و بي عفتي بار آمدند خيلي گران است. البته آنان كه تمدن و تعالي مملكت را به لُخت شدن زن ها در خيابان ها مي دانند و به گفته بي خردانه خودشان با كشف حجاب، نصف جمعيت مملكت كارگر مي شود، حاضر نيستند مملكت با طرز معقولانه و در زير قانون خدا عمل و اداره شود. آنهايي كه اين قدر قوه تميز ندارند كه كلاه لگني را كه پس مانده درندگان اروپاست، ترقي كشور مي دانند، با آنها ما حرفي نداريم كه آنها از ما سخن خردمندانه را بپذيرند و عقل و هوش و حس آنها را اجانب دزديده اند ...».
اما بر خلاف تلاش هاي مذبوحانه استعمار، زناني در سايه پوشش و عفاف به صحنه اجتماع آمدند تا با ستمگران مبارزه كنند، از جمله:
«زينب پاشا، فرزند شيخ سليمان، دهقان بي چيز، رهبر زنان تبريز، گروهي داشت با اسلحه هاي سرد و گرم در مجامع حاضر مي شدند و مردم را به مبارزه تشويق مي كرد. يك بار به جمع مردان گفت: اگر شما مردان جرئت نداريد جزاي ستم پيشگان را كف دست شان بگذاريد، اگر مي ترسيد كه دست غارتگران و دزدان را از مال و ناموس و وطن خود كوتاه كنيد، چادر زنان را سرتان كنيد و در كنج خانه بنشينيد و دم از مردي و مردانگي نزنيد. ما جاي شما با استكبار مي جنگيم.»

2ـ دگرگوني ارزش ها
اسلام زن را در متن اجتماع به تلاش و كوشش خوانده اما با حُجب و رعايت پوشش اسلامي. اسلام حيا، وقار، متانت، شكوه گفتار و سلامت كردار را براي انسان ارزش دانسته است. اسلام، حجاب را جزئي از شخصيت زن تلقي مي كند. وقتي اين ارزش ها دگرگون شود و زن خودآرايي و نشان دادن زيبايي ها و خودنمايي را ارزش بداند، گرايش دروني به فسادآفريني پيدا مي كند.

3ـ الگوهاي نادرست
انسان فطرتا الگوپذير است. وي پيوسته به ارزش هايي باور دارد و مي خواهد همواره از آنها الگو بسازد. مسئله الگو در اخلاق اسلامي و روانشناسي امروز جايگاه مهمي دارد. قرآن، پيامبر گرامي اسلام(ص) را به عنوان الگو و اسوه حسنه معرفي مي نمايد. پس انسان مي خواهد خود را همانند الگوها سازد. قهرمان سازي و الگوآفريني انحرافي براي زن در جهت زدودن هويت او، از برنامه هاي استعمار بوده است. اين مسئله بايد به طور جدي بررسي گردد.

4ـ خلاءهاي دروني
انسان به سبب ناهنجاري هاي شخصيتي كه دارد، همواره سعي در جبران كمبودها مي نمايد. كمبودهاي عاطفي در دوران خردسالي، گاه در بزرگسالي (اگر راهنمايان درستي نباشند) انسان را دچار بحران هاي عميق عاطفي و شخصيتي مي كند. با بررسي چگونگي برخورد دختران و زنان در مسئله پوشش به اين نتيجه مي رسيم كه برخي خودآرايي و خودنمايي را جزئي از شخصيت تلقي كرده و سعي در جايگزيني جاذبه هاي كاذب با آن را دارند.

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط حرف تو در تاریخ 1392/09/18 و 20:58 دقیقه ارسال شده است

با سلام و خدا قوت مطلب شما به عنوان بهترین های وبلاگی انتخاب شد و در "گلدون وبلاگی"سایت حرف تو و سایت دانا با آدرس های :
http://harfeto.ir/?q=node/18589
http://dana.ir/News/34747.html
منتشر شد
خواهشمندیم مطالب تولیدی خود را به سایت حرف تو ارسال نمائید .
هدیه سایت حرف تو به شما:
شرافت، تقوی است و قناعت، آسایش بدن هاست
"امام حسین(ع)"

این نظر توسط حرف تو در تاریخ 1392/09/15 و 15:15 دقیقه ارسال شده است

سلام
با تشکر از ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
از آنجاییکه وبلاگ استانی "وبلاگستان 8دی" زحمت انتشار این مطلب را در سایت "حرف تو" کشیده‌اند، از بازنشر مجدد آن خودداری می‌کنیم.
چشم انتظار مطالب تولیدی خوب شما هستیم.
یا علی

این نظر توسط سایت خبری در سیاهکل در تاریخ 1392/09/14 و 21:02 دقیقه ارسال شده است

با سلام.
مطلب خوب شما در سایت ما منتشر شد...ممنونشکلکشکلک
پاسخ : ممنون از بازنشر

این نظر توسط خودم در تاریخ 1392/09/14 و 15:32 دقیقه ارسال شده است

مقبولیت وتوجه مردها به قشر بیحجاب برا زندگی:|
اگر به نوع زندگی نگاه کنیم تنها دلیلی که زنو مرد رو به هم نزدیک میکنه وباعث دقت تو رفتارهای این دو موجود!!میشه اینه که این دو نفر از لحاظ جسمی وروحی به هم نیاز دارن
ومتاسفانه با وجود دخترا وزن های بدحجاب نیاز های مردونه راحت تر وبهتر وسریعتر ارضا میشه

این نظر توسط سيد پيام در تاریخ 1392/09/13 و 14:29 دقیقه ارسال شده است

سلام

خوبي

چه خبر؟ ميبخشي دير شد نرم افزار گوشي م خراب شده بود الان درست كردم

خیلی جالب بود

شکلک



کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ورژن جدید حریم آسمانی را چطور میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1093
  • کل نظرات : 2057
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 627
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 898
  • باردید دیروز : 130
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,844
  • بازدید ماه : 4,721
  • بازدید سال : 33,452
  • بازدید کلی : 4,043,663
  • کدهای اختصاصی


    جشن تولد ستاره ها - حریم آسمانی


    کد بنر جشن ستاره ها

    همراهان حریم آسمانی






    PageRank


    آلکسا سایت حریم آسمانی


    حمایت می کنیم