loading...
حریم آسمانی | سایت تخصصی حجاب و عفاف
آخرین ارسال های انجمن
حســین عزتی بازدید : 2233 1395/05/10 نظرات (3)


پیرامون تیتر «دیوث کیست؟» یالثارات درباره وضعیت حجاب در جشنواره سینمایی حافظ
بی غیرتی و بی حیایی در لفظ زشت در عمل خوب؟!

بی غیرتی

پس از برگزاری جشن سینمایی حافظ با حضور برخی هنرمندان زن با پوشش های نامناسب و زننده، تصاویر تعدادی از ایشان در کنار همسرانشان به صورت گسترده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر و حاشیه ساز گردید.

انتشار این تصاویر موجب بروز واکنش هایی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها شد که نشریه یالثارات نیز با درج تصویر چند نفر از این زنان بدحجاب در کنار همسرانشان، مطلبی با عنوان « دیوث کیست » منتشر نمود و ذیل آن، از قباحت دیاثت گفت.

باتوجه به این که به لحاظ لغوی دیوث به مردی گفته می‌شود که همسرش زنای محصنه می‌کند و او در این باره حساسیتی ندارد، لذا استفاده از این واژه در کنار درج تصویر چند شخصیت حقیقی و ذکر مطلبی با عنوان « دیوث کیست » به هیچ شکلی نمی تواند قابل توجیه باشد.

متأسفانه شاهدیم که استفاده از عباراتی چون دیاثت، بدون توجه به بار معنایی و حقوقی آن ها به صورت نابجا علیه افراد و جریانات استفاده می شود تا حدی که اخیراً مرا بر آن داشت تا مطلبی درباره لزوم دقت در استفاده از واژه دیاثت نوشتم.

بی توجهی نسبت به بی حجابی، بی حیایی و عشوه گری ناموس، مصداق دیاثت نیست ولی مطئناً می تواند مصداق بی غیرتی قلمداد شود، ولی متأسفانه گویا جامعه ما نسبت به برخی از الفاظ، بیش از ماهیت آن الفاظ حساسیت دارد!

متأسفانه زندگی به سبک بی غیرتان برای برخی از افراد قباحت و تلخی ندارد و حتی بعضاً آن را نماد روشنفکری هم می دانند، لیکن همین که کسی ایشان را بی غیرت خطاب کند، بابت انتساب به آن واژه خشمگین خواهد شد!

و متأسفانه برخی از مردان به جای این که بابت عشوه گری همسرانشان در جامعه و لذت بردن مردان نامحرم از جسم و جمال بزک کرده ناموس شان، رگ غیرتشان بیرون بزند، از خود کلمه بی غیرتی اعلام انزجار می کنند!

مطمئن باشید اگر مردی غیرت داشته باشد، حاضر است هزار بار و هزار نفر او را بی غیرت و بدتر از بی غیرت خطاب کنند ولی حتی یک لحظه، زنش طعمه چشمان هیز نامحرمان بیماردل نشود.

مگر می تواند ادعای غیرت مردی را باور کرد که با پول خودش برای حضور بزک کرده همسرش در جامعه، لوازم آرایش می خرد و موقع بیرون رفتن از منزل، برای بزک کردن همسرش، فرصت قائل شود؟!

اگر بخواهیم این تناقض در قباحتِ بی غیرتی و تطهیر ماهیت آن را از سوی برخی افراد ریشه یابی کنیم، مطمئناً باید به نقش تهاجم فرهنگی و عدم مقابله مناسب در برابر آن اذعان نمود.

شبکه های ماهواره ای، بی غیرتی و بی عفتی را چنان با رنگ و لعاب به تصویر می کشند که آن رفتار به تدریج در ذهن مخاطب تطهیر می شود و در گام بعدی به آن متخلق می شود و این در حالی است که این شبکه ها هنوز نتوانسته اند تقدس واژگانی چون حیا، عفت، غیرت و… را از بین ببرند.

امروز در حالی که هنوز واژگانی چون حیا، عفت و غیرت در اذهان عمومی دارای تقدس و ارزش هستند، می توان با کار صحیح فرهنگ و به خصوص هنری و روشنگری در خصوص قباحت بی حیایی، بی عفتی و بی غیرتی، تلاش کرد تا در سالم سازی جامعه و خانواده نقش ایفا کرد.

و خائن ترین مسئولان کسانی هستند که به جای تلاش در جهت روشنگری و تقبیح ماهواره و برنامه هایش می کوشند تا با آزاد کردن و قبح زدایی از آن، امکان غلبه فرهنگ بیگانه بر فرهنگ ایرانی اسلامی ما را بیشتر فراهم کنند که این رفتار مصداق کامل «دیاثت فرهنگی» است.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط Ali r zare در تاریخ 1395/05/28 و 19:08 دقیقه ارسال شده است

واقعا نویسنده مطلب یک بیمار روانی میباشد

این نظر توسط هقشده در تاریخ 1395/05/11 و 18:39 دقیقه ارسال شده است

متاسفم که چهار نفر نمیتونن خودشونو کنترل کنن میخوان فشار بیارن به بقیه که آقا حجاب و حجاب و حجاب
چرا اینهمه پیغمبر اومد یکیشون تو شرق آسیا نرفت؟ این همه پیغمبر اولولعزم اومد چرا تو ایران نیمید ؟
چون ذات عربا خراب بود . خدا گفت حجاب ولی نگفت چادر ! خدا گفت حجاب اما میزانشم مشخص کرد مچ دست و مچ پا وگردی صورت آزاده حالا بقیه رو بپوشونین با فرهنگ خودتون .
حجاب بهانست ، فاضلی خدا پیشه ای ! همه بد تو عرضه داری پاک باش . چشمت که پاک باشه همچی حله ذات آدما مهمه شیری که خوردن روش تربیتی حجاب به روسری نیست گرچه باید حفظ بشه ولی اصل مرد باید درست باشه چسم پاک باشه در کل تقوا داشته باشه .
پاک بودن تو شرایط ایده آل که هنر نیست برادر من

یه عده ام هستن که از بس حجاب دارن حالت بهم میخوره همونایی که روبنده میزنن رو دستشون پارچه میکنن اینا هم یه جور دیگه . کاش چیزی از تعادل درک میکردیم

ایشالا امام زمان میاد . خیلیا رسوا میشن . دستورات اسلام به درستی پیاده میشه . اگر چه بیان خیلیا میگن این امام زمان نیست چون واسشون بد میشه


این نظر توسط گلستان بلاگ در تاریخ 1395/05/11 و 16:07 دقیقه ارسال شده است

سلام. خداقوت
باتشکر. این مطلب در گلستان بلاگ منتشر شد
برای نشر سریعتر مطالب خود به ما بپیوندید.و مطالب خود را از طریق ورود به سایت و انتخاب گزینه ارسال مطالب برای ما ارسال کنید
http://golestanblog.ir/%D8%A8%DB%8C-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%DB%8C-%D8%AD%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%B9%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%87/
موید باشید
یاعلی. التماس دعا


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ورژن جدید حریم آسمانی را چطور میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1093
  • کل نظرات : 2057
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 627
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 771
  • باردید دیروز : 130
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,717
  • بازدید ماه : 4,594
  • بازدید سال : 33,325
  • بازدید کلی : 4,043,536
  • کدهای اختصاصی


    جشن تولد ستاره ها - حریم آسمانی


    کد بنر جشن ستاره ها

    همراهان حریم آسمانی






    PageRank


    آلکسا سایت حریم آسمانی


    حمایت می کنیم