loading...
حریم آسمانی | سایت تخصصی حجاب و عفاف
آخرین ارسال های انجمن
انقلابی در ایران رخ داد که با جنبش ها و انقلاب های دیگر بسیار متفاوت بود. انقلابی که در آن حقوق زنان به عنوان قشری مهم و انسان ساز دوباره جان دیگری گرفت و زنان به فرموده امام راحل (ره) هم دوش مردان با رعایت حجاب اسلامی برای پیروزیش حضور چشمگیری داشتند و این حضور و شعور سبب شد که از سوی متفکران غربی انقلاب چادرها نام بگیرد. چیزی که غرب آن زمان به خوبی دریافت و ما به سادگی از کنار آن گذشتیم «انقلاب چادرها».

 
http://up.harimeasmani.ir/up/harimeasmani/farhangnews_112662-317839-1422871900.jpg


 
انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و ایران به عنوان کشوری شیعه و مدعی انتظار برای ظهور امام زمان(عج)_روحی و ارواحنا فداه_ به لطف قوانین مترقی اسلام، چادر این نماد هویت شیعه و یادگار حضرت زهرا _سلام الله علیه_ را همچون تاجی بر سر زنان ولایت مدار سرزمینش نهاد.
اما با گذشت ۳۰سال از این انقلاب، این روزها شاهدیم که برخی در کشور اجازه توهین و از سرکشیدن چادر این نماد ایستادگی ۳۰۰ هزار شهید را بدون هیچ واکنش مناسب از سمت مسئولین، از سر دختر شیعه ایرانی به بهانه واهی به خود می دهند. در طول این سال ها اخباری پراکنده از توهین به زنان محجبه از گوشه و کنار کشور به گوش می رسید، از توهین به زنان چادری در اماکنی چون بانک و فروشگاه لباس تا ردشدن در مصاحبه های دولتی و خصوصی و ندادن ویزا در برخی از سفارت ها به بهانه نینداختن عکس بی حجاب همه گزارش های است که در طول این سال ها متاسفانه شاهدش بودیم. اما چند وقتی است اخباری جدی از توهین به زنان محجبه و برداشتن چادر از سر آنان به گوش میرسد اخباری از اتفاقات مشابه در شهرهای مختلف و با بهانه های مشابه. جریانی که سناریو وار و به صورت اتفاقی و یا عامدانه در حال پیشروی است. جریاناتی سلسه وار مانند:

 
◄ گرفتن چادر داوطلبان خانم در کنکور سراسری تجربی در شهر یاسوج اولین گزارشی بود که به صورت رسمی منتشر شد، گزارشی که با بی تفاوتی مسئولین رو به فراموشی گذاشته شد.(۹۳/۰۳/۲۲)

http://up.harimeasmani.ir/up/harimeasmani/21.jpg



 
◄ اجبار زنان به برداشتن حجاب در آزمون استخدامی لرستان. اقدامی که در آن مردم انقلابی لرستان اعتراض نمودند و باز مسئولین بدون اقدام عملی از کنار آن گذشتند.(۹۳/۰۳/۱۵)

 
http://up.harimeasmani.ir/up/harimeasmani/12.jpg


 
◄و آخرین خبر کشیدن چادر از سر یکی از دانشجویان ممتاز دانشگاه صوفی زنجان به بهانه همراه بودن برگه های تقلب و طبق برخی اظهارات مجبور کردن پنج دانشجوی دیگر به از سر برداشتن چادر، که سبب اعتراضات بسیاری شد.(۹۳/۰۴/۰۸)به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

 
غلطی که حتی رضاخان نتوانست انجام بدهد

 
محمد امین کریمی «دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی» در اظهاراتی بیان داشت: «جای بسی تاسف است که در کشور امام زمان(عج) به دست افرادی جاهل؛ به بهانه تقلب، چادر از سر دختری معصوم و ممتاز کشیده ‌شود و خطاب به رئیس دانشگاه صوفی زنجان گفت: آقای رئیس دانشگاه صوفی! بدان امروز مسئولان همین دانشگاه‌ها به برکت خون پاک شهدا با آسایش مشغول به کار هستند.

http://up.harimeasmani.ir/up/harimeasmani/%D8%B1%D8%B6%D8%A7%20%D8%B4%D8%A7%D9%87.jpg



 
وی با بیان اینکه در یک دانشگاهی در یک مملکت اسلامی به بهانه‌هایی واهی چادر از سر دختر شیعه کشیدن غلطی است که حتی رضاخان هم نتوانست انجام دهد چه برسد به یک مراقب در دانشگاه بیان داشت: معلوم نیست دانشگاه صوفی زنجان با چه توجیهی اقدام به این تصمیم گرفته اند؟ چرا که اگر بنا باشد به بهانه حمل تقلب چادر سر نکنند؛ پس با این منطق غلط باید گفت بهتر است همه به صورت عریان در جلسه امتحان حاضر شوند تا مبادا تقلبی در لباس‌های خودشان پنهان کرده باشند.»

 
رییس دانشگاه زنجان عزل شود

 
همچنین شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور نیز در نامه ای به وزیر علوم نسبت به حوادث دانشگاه صوفی زنجان و هتک حرمت دانشجوی محجبه این دانشگاه واکنش نشان داد، و خواستار عزل رئیس این دانشگاه شد.

 
موج بی حرمتی به چادر در حال پیش روی است

 
فهیمه سادات حقانی ثانی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طبس نیز در اعتراض به این عمل و سکوت مسئولین گفت :
«چرا باید در کشوری اسلامی همانند ایران فردی بخاطر داشتن حجاب مورد توهین قرار بگیرد؟ چادری که حضرت زهرا آن را حجاب برتر دانسته است حجابی که مادران و خواهران ما و اکثر ایرانیان از آن استفاده می کنند و شهدای ما بدان وصیت کرده اند که اگر رشادت ها و بزرگمردی های آنان نبود حال عده ای با وقاحت دست به چنین اعمالی نمی زدند.»

 
http://up.harimeasmani.ir/up/harimeasmani/32.jpg


 
ایشان با بیان اینکه زمانی که امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شود مسلما جای خوب و بد هم با هم عوض خواهد شد، ادامه داد: «اخیرا موجی در کشور بوجود آمده که در صدد تقبیح واجبات و معروفات در جامعه می باشد و منکر را زیبا نشان می دهد که در احادیث و روایات مربوط به آخرالزمان هم به این موارد اشاره شده است. چندی پیش هم برای حضور در جلسه ی کنکور سراسری از ورود بانوان چادری جلوگیری کرده بودند که برخوردی با عوامل آن صورت نگرفت و حال جای تعجب نیست که این روند ادامه دار شود.»

 
رضا خان مرد، نوادگانش هنوز زنده اند 

 
بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان در اقدامی به بیان موضع خود نسبت به اقدام مسئولین دانشگاه صوفی رازی زنجان پرداخت و بیان داشت:
«قریب به ۹ دهه از دستور رضاخان به کشف حجاب می گذرد و در این میان انقلابی بر مبنای چادر سیاه حضرت زهرا (س) رخ داده است اما خوی رضاخانی در نوادگان وی هنوز قربانی می گیرد. خبری بس ناگوار باز هم به گوشمان رسید و بعد از ۱۴۰۰ سال چادری خاکی گشت. چادری که خون قریب به ۳۰۰ هزار شهید برای حفظش در طی هشت سال ریخته شده است. امروز در کشور امام زمان به دست افرادی جاهل به بهانه تقلب چادر از سر دختری معصوم کشیده می شود و در عین سکوت مسئولان برگی دیگر از دفتر مظلومیت حزب الله رقم می خورد.»
وقوع اتفاقاتی از این دست در چند وقت اخیر در استان های مختلف هشدار و زنگ خطری است که بی توجهی به آن می تواند عواقب خطرناک و شاید جبران ناپذیری به همراه داشته باشد و نطفه ی شومی که امروز می توان آن را با اقدامی به هنگام و هزینه ای اندک، از ریشه کند؛ اگر با بی توجهی و اهمال مواجه شود در آینده عواقب سنگین و نامبارکی را در پی خواهد داشت. مسئولین قوه ی قضاییه باید پیگیری این موضوع و موارد مشابه را در اولویت کاری خود قرار داده و تا ریشه کنی این جریان خطرناک که هدف گذاری آن مبارزه آشکار با مظاهر و نمادهای اسلامی است، از هیچ کوششی فروگذار نکند و بطور قاطع با این دست اقدامات برخورد کنند و راه را بر کسانی که به این بهانه بدنبال تخریب چادر و چادری ها هستند، ببندند.


منبع:باحجاب

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط دختر چادری در تاریخ 1394/05/06 و 17:44 دقیقه ارسال شده است

اگر من به جای اون دختر چادری بودم به همین قران چنان تفی مینداختم تو صورت اون مسئول و چنان ضایعش میکردم که سر از پا نشناسه . احمق غرب زده ی بی فرهنگ .


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ورژن جدید حریم آسمانی را چطور میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1093
  • کل نظرات : 2057
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 627
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 841
  • باردید دیروز : 130
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,787
  • بازدید ماه : 4,664
  • بازدید سال : 33,395
  • بازدید کلی : 4,043,606
  • کدهای اختصاصی


    جشن تولد ستاره ها - حریم آسمانی


    کد بنر جشن ستاره ها

    همراهان حریم آسمانی






    PageRank


    آلکسا سایت حریم آسمانی


    حمایت می کنیم