loading...
حریم آسمانی | سایت تخصصی حجاب و عفاف
آخرین ارسال های انجمن
صفیه آقا محمدیان بازدید : 613 1393/01/28 نظرات (1)


چند روزی بیشتر به میلاد دلیل آفرینش، نور عالمین فاظمه زهرا سلام الله علیها نمانده است. آماده اید!

شایسته است در آستانه میلادشان از ایشان بگویم.

وجود فاطمه از نور خدا

در کتاب معانی الاخبار به سند معتبر از امام صادق علیه السلام روایت کرده است: رسول اکرم صل الله علیه و آله فرمود: حق تعالی خلق کرد نور فاطمه را پیش از آنکه بیافریند آسمان ها و زمین را.

بعضی از مردم گفتند: یا رسول الله مگر او داخل انس نیست؟

حضرت فرمود: فاطمه در باطن حوریه است و به ظاهر انسیه است.

گفتند یا رسول الله حقیقیت این سخن را برای ما بیان فرما.

حضرت فرمود: حق تعالی فاطمه را از نور خود آفرید، یش از آنکه آدم را خلق کن، در هنگامی که ارواح خلایق را آفرید. چون حق تعالی آدم را خلق کرد، نور فاطمه را بر آدم عرض کرد.

صحابه گفتند یا رسول الله! پیش از آفریدن آدم نور فاطمه در کجا بود؟ فرمود: در حقه ایبود زیر سایه عرش.

گفتند: یا رسول الله خوراک او چه بود؟

فرمود: طعام او تسبیح و تهلیل و تحمید حق تعالی بود. چون حق تعالی آدم علیه اسلام را خلق کرد و مرا از صلب او بیرون آوردو خواست که فاطمه را از صلب من بیرون آورد، نور فاطمه را سیبی گردانیددر بهشت، و جبرئیل علیه سلام آن سیب را برای من آورد و گفت: اسلام علیک و رحمه اله و برکاته یا محمد. گفتم و علیک اسلام و رحمه اله ای جبرئیل! پس جبرئیل گفت: ای محمد! پروردگار تو سلام می رساند تو را. من گفتم: از اوست سلامتی ها، و به سوس او بر می گردد سلام ها و تحنیتها. پس جبرئیل گفت: : یا محد! این سیبی است که حق تعالی به هدیه فرستاده است و به سوی تو از بهشت، پس من آن سیب را گرفتمو به سینه خود چسباندم. جبرئیل گفت: ای محمد! خداوند جلیل می فرماید: این سیب را بخور. چون سیب را پاره کردم نوری از آن ساطع گردیدکه من از آن ترسان شدم. جبرئیل گفت: چرا تناول نمی کنی؟ بخور و مترس! به درستی که این نور کسی است که در آسمان ( منصوره) است، و در زمین (فاطمه) است، گفتم: ای حبیب من جبرئیل! چرا در آسمان او را منصوره گویند و در زمین فاطمه؟ جبرئیل گفت: او را در زمین فاطمه می گویند، از برای آنکه قطع کرده است ضیعیان خمود را از آتش جهنم، و دشمنان خود را از محبت خود بریده است، و در آسمان او را منصوره می نامند، برای آنکه محبان خود را نصرت و یاری می کند، چنتانکه حق تعالی می فرماید: (یومئذ یفرح المومنون . بنصر الله ینصر من یشاء)

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط توبنویس در تاریخ 1393/01/30 و 12:47 دقیقه ارسال شده است

سلام
مطلب شما در توبنویس درج گردید.
باتشکر


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ورژن جدید حریم آسمانی را چطور میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1093
  • کل نظرات : 2057
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 627
  • آی پی امروز : 78
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 1,299
  • باردید دیروز : 130
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,245
  • بازدید ماه : 5,122
  • بازدید سال : 33,853
  • بازدید کلی : 4,044,064
  • کدهای اختصاصی


    جشن تولد ستاره ها - حریم آسمانی


    کد بنر جشن ستاره ها

    همراهان حریم آسمانی






    PageRank


    آلکسا سایت حریم آسمانی


    حمایت می کنیم