loading...
حریم آسمانی | سایت تخصصی حجاب و عفاف
آخرین ارسال های انجمن

خانم وندی شلیت در سال ۱۹۷۵ در ایالت ویسکانسین آمریکا متولد شد. او در سال ۱۹۹۷ از دانشگاه ویلیامز مدرک کارشناسی رشته فلسفه را اخذ کرد. او اکنون به همراه همسر و پسرش در شهر تورنتوی کانادا زندگی می کند. مقالات او در مجلات مختلف به چاپ رسیده است.

http://up.harimeasmani.ir/up/harimeasmani/317.jpg

نخستن کتاب او با نام «بازگشت به عفاف؛ کشف فضیلت گمشده» در سال ۱۹۹۹ به چاپ رسید.

http://up.harimeasmani.ir/up/harimeasmani/219.jpg

کتاب دوم او که در سال ۲۰۰۷ با نام دختران به عفاف روی می آورند: «زنان جوان، عزت نفس خود را باز می یابند و در می یابند خوب بودن بد نیست.» به چاپ رسید. البته در چاپ جدید (سال ۲۰۰۸)، نام کتاب به «انقلاب دختر خوب: شورشیان جوان با عزت نفس و معیارهای بالا» تغییر یافت. او کتاب دیگری نیز با عنوان «نابودی عفاف، ارمغان فمینیسم» دارد که خلاصه ای از آن در کتاب «فمینیسم در آمریکا تا سال ۲۰۰۳» به چاپ رسیده است.

 

دختران به عفاف روی می آورند

 

وندی شلیت در کتاب «دختران به عفاف روی می آورند» سعی دارد ضمن مرور آنچه در حال حاضر در آمریکا در زمینه دختران و زنان رخ داده است، تصویر روشنی از ترویج بی بندوباری و آزادی جنسی که خواسته موج سوم فمینیسم است، ارائه کند و توضیح دهد که چگونه نسل جدیدی در آمریکا در حال شکل گیری است که خواسته هایش با گذشتگان متفاوت است و به دنبال گمشده خود می گردد، نسلی که از این آزادی های بی حد و حصر به ستوه آمده و می خواهد طعم شیرین فطرت را دوباره بچشند. سفرهای مختلف و مصاحبه های مکرر خانم وندی شلیت، خواننده را به این سمت سوق می دهد که گویی دختران امروز آمریکا با شورش های پراکنده می خواهند چیزی نباشند که والدینشان بوده اند. آن ها می خواهند سبک زندگی و نوع پوشش خود را تغییر دهند. آن ها در تلاشند باخویشتنداری، زندگی عاقلانه و عفیفانه ای را در پیش گیرند و روابط  جنسی را تا شروع زندگی دایمی به تعویق بیندازند.

http://up.harimeasmani.ir/up/harimeasmani/120.jpg

او می گوید: «در کتاب خود از بیش از ۱۰۰ مصاحبه عمیق با دختران و زنان جوانِ ۱۲ تا ۲۵ ساله، ۱۵ مصاحبه با مردان جوان و بیش از ۳۰۰۰ ایمیل رد و بدل شده با جوانانی که بوسیله ایمیل یا سایتم با آن ها در ارتباط بودم، کمک گرفتم. این مصاحبه ها و ایمیل ها مربوط به سال های ۱۹۹۶-۲۰۰۶ هستند. این افراد دارای پیش زمینه های مختلف نژادی، اقتصادی و دینی بودند.

من هم چنین با مشاوران، روانپزشکان و جامعه شناسانی از سراسر آمریکا صحبت کردم، در کنگره هایی پیرامون خویشتن داری در لس آنجلس و واشنگتن دی سی شرکت کردم و از یک دبیرستان در جزیره لانگ (جنوب شرق نیویورک) که برنامه مجلس رقص پایان سال خود را لغو کرده بود، دیدن کردم.»

http://up.harimeasmani.ir/up/harimeasmani/516-300x225.jpg

حتی وقتی مرا به مرگ تهدید کردند

 

«من با زحمت و زیر بار سنگین داغ ننگ دفاع از عفاف، به راه خود ادامه دادم. متحیر بودم اما برایم خیلی جالب بود که توانسته بودم یک جریان جدیدی را به وجود آورم. وقتی هفته نامه نیویورک آبزرور کاریکاتوری از من را بر روی مجله اش چاپ کرد و مرا به عنوان یک افسر ss ( نازی آلمانی) معرفی کرد، فهمیدم که مخالفان من تعصب خود را خیلی بهتر از من بروز داده اند (من نمی توانستم به این خوبی تعصب آن ها را نشان دهم.) گرچه ما در دوره ایی به اصطلاح آزادی زندگی می کنیم، اما محاکمه و تعقیب توهم آلود و افراطی کسانی که ایده آل های ما را درباره رابطه جنسی آزاد زیر سؤال می برند، بیانگر مطلب دیگری است و آن اینکه برخلاف تصور ما، دامنه اَزادی های ما خیلی وسیع نیست. با وجود این نا امید نشدم، حتی وقتی من را به مرگ تهدید کردند، چرا که مشغول خواندن نامه های بسیار جالبِ زنان جوان بودم. دقیقا” به این علت که این روزها عفیف بودن یک گناه نابخشودنی محسوب می شود، هزاران نفر از این زنان تصور می کردند واقعا” مشکل بزرگی دارند. بعد از هفت سال، هنوز من همان نوع نامه ها را دریافت می کنم و هنوز مرا تحت تاثیر قرار می دهد.»

 

یک شورش آغاز شده است

 

وندی شلیت انگیزه اصلی خود را برای نگاشتن این کتاب چنین شرح می دهد: «ما از نظر فرهنگی در لحظه حساسی قرار گرفته ایم. دو حرکت به طور همزمان در جامعه جریان دارد. همانطور که روشن است، بیماری های مقاربتی، موسیقی های زننده و خشن، عروسک های بیش از اندازه تحریک کننده و چیزهای مشابه روز به روز بیشتر می شوند و اما به رغم وجود این چیزها- و شاید هم به علت وجود این چیزها- یک شورش آغاز شده است. روشن است یکی از دلایلی که مرا به نگارش این کتاب ترغیب کرد، صحبت هایی بود که با این زنان جوان شورشگر داشتم. امیدوارم شما هم از مطالعه درباره آن ها لذت ببرید. امّا به طور قاطع معتقدم جهت گیری جامعه به شما خواننده بستگی دارد. این جهت گیری بستگی دارد به اینکه ما مردم به چه چیزی بها دهیم وچه چیزی را کم ارزش قلمداد کنیم. و سرانجام اگر بتوانم فقط یک نفر را که قصد داشته «دختر عفیف» را به سخره بگیرد و تحقیر کند قانع کنم که در رفتار خود تجدید نظر کند، احساس می کنم همه زحماتی که کشیده ام ارزشمند بوده است.»

 

تلاش وندی شلیت برای دختران عنان گسیخته

 

او در مورد هدف خود برای نوشتن این کتاب می نویسد: «این کتاب حکایت تلاش من برای یافتن جایگزین بهتری برای فرهنگ دختران عنان گسیخته است. بار دیگر به توانایی خود برای حفظ عصمت و پاکدامنی و درک مسائل شگفت انگیز پی می بریم و می بینیم که می توانیم به گونه ای رفتار کنیم که دیگران به عمق وجود ما توجه کنند (نه فقط به ظاهر ما). هدف من این نیست به کسانی که می خواهند زندگی بی قیدوبندی داشته باشند، حمله کنم بلکه قصد دارم گزینه های بیشتری را فرا روی جوانان قرار دهم جوانانی که به نظرم به خاطر گزینه های محدودی که در دسترس آن ها قرار دارد، رنج می کشند.»

 

در مقالات بعدی به موضوعاتی خواهیم پرداخت که وندی شلیت با پرداختن به آن ها سعی دارد وضعیت واقعی زنان را در آمریکا بررسی نماید. موضوعاتی مانند تأثیر اسباب بازی های محرکی چون «برتز» بر دختران، چگونگی تأثیر مجلات بر زنان جوان، پشیمانی نوجوانان از روابط نامشروع، فشارهای اجتماعی بر روی دختران برای داشتن روابط نامشروع و کنار گذاشتن عاطفه، احساس و در نهایت اعتراض نوجوانان و جوانان به مدهای نامناسب و گرایش آنان به استفاده از لباس های پوشیده تر.

کاری از گروه دین و فرهنگ باحجاب

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ورژن جدید حریم آسمانی را چطور میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1093
  • کل نظرات : 2057
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 627
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 869
  • باردید دیروز : 130
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,815
  • بازدید ماه : 4,692
  • بازدید سال : 33,423
  • بازدید کلی : 4,043,634
  • کدهای اختصاصی


    جشن تولد ستاره ها - حریم آسمانی


    کد بنر جشن ستاره ها

    همراهان حریم آسمانی






    PageRank


    آلکسا سایت حریم آسمانی


    حمایت می کنیم