loading...
حریم آسمانی | سایت تخصصی حجاب و عفاف
آخرین ارسال های انجمن
سپهر بازدید : 1120 1392/04/28 نظرات (5)

زن از دیدگاه ایران و ایرانی - حریم آسمانی - harimeasmani.ir

اوایل با چادر به زور بیرون میرفت، آرایش را بلد نبود ،کفشهای ساده می پوشید، پس از مدتی دوست جدیدی پیدا کرد که لهجه عجیبی در حرف زدن داشت، مثل مردم کوچه بازار غلیظ و کشیده حرف میزد، در اثر معاشرت با او پای لوازم آرایش هم به خانه باز شد، کمی نگذشته بود که از چادر دست کشید و با مانتو به خیابان میرفت ،کم کم باب رفت و آمدهای شبانه نیز در زندگیش جا باز کردند، با ماهواره در مهمانیها و شب نشینی ها آشنا شد ،کم کم مانتو هم عادی شد و با وزن کم کردن و اندام مانکنی پیدا کردن بدنبال تنوع و همذات پنداری با بازیگران نقش اصلی در سریالهای خارجی بود ،موهای رنگ کرده ،عشوه وناز ولبخند های ژکوند ،نگاه های مشکوک و پر معنی عادتهای جدیدش هنگام گذر از کوچه و خیابان بود، اما هنوز هم انگار توجه ها کم بود، باید متفاوت تر ظاهر میشد می خواست هنگام رد شدنش از خیابان همه با حسرت و تحسین به او نگاه کنند ،انگار نمی خواست باور کند عشقهای خیابانی (هوسهای خیابانی ) خیلی ساده شروع می شود وخیلی ساده تر تمام .غافل از اینکه ارزشها و باورهای مردم ما چیزدیگری را برای زن می طلبد. عشق مرد ایرانی به زن تعریف شده است یک عشق که با ازدواج شروع می شود و با محبت در زندگی ادامه می یابد و تا لحظه مرگ نیز پایان نمی یابد .هستند مردانی که پس از مرگ هم به همسرانشان وفادارند و دنبال عشق نو و تازه نمی روند اما در کشورهای خارج تنوع عشق در زندگی مسئله ای عادی ست خیانت در این کشورها جای خود را بعنوان یک اصل ملزم و ضروری جا باز کرده است اکنون مشخص نیست که زنان جامعه ما سلایقشان عوض شده و همانند غرب دنبال عشقهای زود گذر و خیابانی ا ندو دنبال جلب توجه در کوچه و بازار، دنبال تجربه کردن هیجان های جدید یا ...فقط یک سو تفاهم است که زندگیشان را تا ابد متحول خواهد کرد. تا ابد تباه . باید به این باور برسیم که خطا در جامعه ما پذیرفته نیست مخصوصا در مورد زن یا حداقل تاوان سنگینی دارد تاوانی که شاید به قیمت تباه شدن تمام زندگی و عمر یک زن تمام شودو حتی بسی فراتر.یک اشتباه؛ یک تجربه ناهنجار از طرف زن می تواند خانواده و حتی چندین فامیل مرتبط را تحت تاثیر قرار دهد و آنها را تا نسلها در جامعه منزوی کند.اینهاست که حقایق جامعه ما را شکل داده اینهاست که ساختار زندگی یک خانواده در ایران را معنا می بخشدو ما اگر در جامعه ای با این فرهنگ زندگی می کنیم باید به این ارزشها بها داده ،آنرا پاس بداریم تا در جامعه بعنوان یک فرد نا هنجار و افسار گسیخته معرفی نشویم تا از یک زندگی اجتماعی طرد نشویم تا تاوان یک اشتباه را بر دوش چندین نسل نیاندازیم

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط اورموی در تاریخ 1392/04/30 و 13:34 دقیقه ارسال شده است

سلام همسنگر
خسته نباشی
مطلب زیباتون در حرف تو و اورموی متشر شد
http://urmavi.mihanblog.com/post/510
http://www.harfeto.ir/?q=node/10712

این نظر توسط موج وبلاگی صبر ریحانه ها در تاریخ 1392/04/29 و 15:46 دقیقه ارسال شده است

دومین موج وبلاگی صبـر ریحـانه‌هـا

در روزهای شبیه همین روزهای گرم تابستان تصمیم گرفتیم موجی به راه بیاندازیم برای تقدیر از کسانی که اسوه صبرند و آن را در تمامی ابعاد‌ش معنا می‌کنند. موجی که قرار بود با نوشتن‌های وبلاگ‌نویسان و طرح زدن طراحان، ما را به جواب معادله روزه+گرما+حجاب برساند. جوابی که شاید خیلی از ما پاسخ‌ش را می دانستیم اما می خواستیم با شنیدن یک صدای بلندتر، محکم‌تر قدم برداریم در این راه عشق و بندگی...

دو سال از آن روزهای سال خوبِ 90 می‌گذرد. موج اول به ساحل رسید و تمامی نوشته‌ها و طرح‌های خوب ش در دفتر مهربانی خداوند ثبت شدند. و در نهایت هدیه‌ای از جنس زیارت امام رئوف تقدیم شد به برگزیدگان.

باز هم می‌دانیم که پاداش همه‌ی این خوبی‌ها را خود حضرت حق پرداخت خواهد کرد. اما ما نیز وظیفه خود دیدیم هر چند کم، با همین بضاعت اندک‌مان تقدیر کنیم از این‌ همه آسمانی شدن در این زمین خاکی . هنوز نمی‌دانیم قول چه هدیه ای را باید به برگزیدگان دوره دوم بدهیم، اما همین‌قدر می‌دانیم که این‌گونه کارها که اسم حضرت مادر (س) در آن است و تعظیم شعائر الله است به خودی خود آن‌قدر جاذبه دارد که احتیاج به جوائز رنگین نباشد.

دومین دوره موج صبر ریحانه‌هاست. و دعوت می‌کنیم از تمام کسانی که قلمی در دست دارند و می نویسند و طراحانی که طرح می زنند در زمینه کلی روزه+گرما+حجاب، و موضوعات پیشنهادی:


دختران؛ راه‌کارها، تجربه‌ها و تاثیرگزاری حفظ حجاب

مادران؛ راه‌کارهای تربیتی حجاب برای فرزندان و تجربه‌های این راه

همسران؛ من برای حجاب همسر خود چه کرده‌ام؟ (ویژه آقایان)


قالب آثار:

ادبی؛ مینی‌مال، کوتاه‌ نوشته‌های ادبی، شعر و خاطره

گرافیک؛ پوستر، اینفوگرافی، تصویرسازی

منت می‌گذارید که می‌نویسید و وقت می گذارید، و درنهایت از طریق سایت موج به آدرس Reyhaaneha.ir و یا ایمیل موج به آدرس Reyhaaneha@gmail.com حداکثر تا عید سعید فطر در اختیار ما قرار دهید.


این نظر توسط نيلوفر در تاریخ 1392/04/29 و 13:38 دقیقه ارسال شده است

سايت جالب و پر محتواييه...موفق باشي دوست من
پاسخ : مرسی از حسن نظرتون

این نظر توسط آنيما در تاریخ 1392/04/29 و 11:12 دقیقه ارسال شده است

سلام

متاسفانه گوش شنوايي نيست !!!شکلک

خطا تاوان سنگینی دارد تاوانی که به قیمت تباه شدن تمام زندگی و عمر ...

و متاسفانه بعضي آقايون ما هم بي غيرت شدن ! به اين هم التفات داشته باشين !

موفق باشين
پاسخ : بله

این نظر توسط فریاد مهتاب ـ حامی ترویج حجاب و عفاف در تاریخ 1392/04/28 و 15:39 دقیقه ارسال شده است

سلام،طاعات و عبادات قبول
[گل]
با پستی با عنوان
" بعضی ساراهای مملکت ما"
بروز هستم و منتظر دیدگاه گوهر بار شما
[گل]
یا زهرا
پاسخ : یازهرا (س)


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ورژن جدید حریم آسمانی را چطور میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1093
  • کل نظرات : 2057
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 627
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 703
  • باردید دیروز : 130
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,649
  • بازدید ماه : 4,526
  • بازدید سال : 33,257
  • بازدید کلی : 4,043,468
  • کدهای اختصاصی


    جشن تولد ستاره ها - حریم آسمانی


    کد بنر جشن ستاره ها

    همراهان حریم آسمانی






    PageRank


    آلکسا سایت حریم آسمانی


    حمایت می کنیم