loading...
حریم آسمانی | سایت تخصصی حجاب و عفاف
آخرین ارسال های انجمن
hosian بازدید : 1613 1391/02/31 نظرات (8)

دانشگاه آلورنیا آمریكا: جویدن آدامس، لاك‌زدن ناخن و پوشیدن تی‌شرت مجاز نیست

دانشگاه آلورنیا آمریكا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

دانشگاه آلورنیا آمریكا (Alvernia University ) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:

* خط مشی پوشش و لباس حرفه‌ای
انتظار می‌رود دانشجویان در مكان‌های پزشكی، در سفرهای میدانی و یا در محوطه دانشكده آلورنیا و در تمام اوقات با لباس مناسب تردد نمایند، نوع پوشش در مكان‌های پزشكی متغیر است و دانشجویان باید به بخشنامه‌های مكتوب توجه دقیقی داشته باشند. همچنین دستورالعمل‌های خاصی كه از طریق دانشكده به آنان ابلاغ می‌شود را رعایت كنند.
در اماكن پزشكی ظاهر یك دانشجوی پرستاری از اهمیت دوچندانی برخوردار است. راحتی،‌ امنیت و آرامش یك بیمار ممكن است تحت تاثیر ظاهر و رفتار دانشجوی پرستاری قرار گیرد. به علاوه هر دانشجو در مراكز عمومی نماینده دانشكده آلورینا است و لازم است كه جذابیتی مثبت داشته باشد.
غیر از موارد اشاره شده دانشجویان در محوطه‌های پزشكی برای كسب تجربه باید با پوشش یك دست كامل باشند. تمام نیروها باید لباس متحد الشكل (شلوار، پیراهن، كت آزمایشگاه) را از طریق شركت یونیفورم كه با دانشكده آلورنیا قرارداد دارد، خریداری كنند.

لباس متحد‌الشكل، شامل موارد زیر است:
الف- كارت شناسایی دانشجوی دانشكده آلورنیا
این كارت در تمام اوقات در ادارات و محوطه‌های پزشكی باید استفاده شود.
ب- یونیفورم سفید با علامت دانشكده در آستین چپ،2 اینچ پایین‌تر از سرشانه
یونیفورم‌ها تنها باید از شركت مورد قرارداد دانشكده خریداری شوند و همیشه تمیز و اتوكشیده باشند.

یونیفرم (لباس متحد الشكل) شامل این موارد است:
شلوار (آنچه كه توسط دانشكده معرفی شده باشد)
پوشش زیرین به رنگ بژ یا سفید به طول كامل باید زیر یونیفرم استفاده شود.
فقط جوراب‌ شلواری بلند سفید تا زانو یا جوراب‌های نخی سفید با شلوار یونیفرم قابل قبول می‌باشد. جوراب‌ها هیچ طرح و نقشی نباشد داشته باشند.
تمام كفش‌ها یا كتانی‌های سفید پرستاری در صورتی كه براق نباشند می‌توانند پوشیده شوند. همچنین كفش‌های چوبی یا پشت باز نباید پوشیده شود.
ج- كت‌های آستین بلند
آستین‌ كت‌ها می‌توانند دكمه‌دار یا بدون دكمه باشند علامت دانشكده‌ها باید در قسمت چپ آستین، 2 اینچ پایین‌تر از سرشانه دوخته شود.
این كت انتخابی است، اما به دلیل تغییرات درجه حرارت در واحدهای پرستاری توصیه می‌شود.
پلیور نباید پوشیده شود.
رنگ ژاكت باید منطبق بوده و از طرف دانشكده ابلاغ شده باشد.
د- كت سفید آزمایشگاه
تمام دانشجویان لازم است یك كت سفید آزمایشگاه با قد متوسط كه علامت دانشكده‌ در آستین چپ آن (2 اینچ پایین‌تر از سرشانه دوخته شده) داشته باشند.
كت آزمایشگاه روی لباس‌های حرفه‌ای در زمانی كه در واحدهای پزشكی در حال تحقیق برای داده‌ها و دیگر موارد هستید پوشیده می‌شود.
كت آزمایشگاه باید در تمام اوقات تمیز و اتوكشیده باشد.

* پوشش مناسب شركت در كنفرانس‌ها
زنان باید از لباس یا دامن اداری غیررسمی كه از 2 اینچ بالای زانو كوتاهتر نباشد به همراه بلوز با ظاهری متوسط و یا لباسی كه (از 2 اینچ بالای زانو كوتاهتر نباشد) با آرایش ملایم همراه با جواهرات و كفش ساده استفاده نمایند.
مردان باید شلوار راحتی و پیراهن بپوشند. كراوات همیشه لازم نیست.
شلوار جین، دامن كوتاه یا دیگر لباس‌های غیر حرفه‌ای برای مواقع حرفه‌ای مجاز نیست.

* حضور در سایت پزشكی برای آمادگی یا تحقیق آمارهای پزشكی
دانشجویان اغلب لازم است به سایت‌ها مراجعه كنند تا خود را برای تكالیف روز بعد یا مرور آمارها آماده كنند(مواقعی كه فرد با گروه پزشكی با استاد همراه نمی‌باشد) بنابراین ظاهر حرفه‌ای به عنوان دانشجوی پرستاری دانشكده، ضروری است.
دانشجویان می‌توانند یكی از دو گزینه‌ زیر را برای حضور در چنین مواقعی برگزینند:
یونیفورم سفید دانشگاه آلورنیا (مناسب در محل‌های بیمارستانی)
لباس رسمی كنفرانس همراه با كت سفید آزمایشگاه
دانشجویانی كه در مكان‌های پزشكی،‌ خارج از ساعات پزشكی هستند باید در تمام اوقات كارت شناسایی دانشگاه خود را در جایی كه كاملا قابل رویت باشد نصب كنند.

* سایر موارد:
تمام دانشجویان (زنان و مردان) باید موی خود را تمیز و پاكیزه نگه دارند. زمانی كه با لباس فرم هستند موی صورت مردان باید تمیز و مرتب باشد
تنها زیورآلاتی كه مجاز است شامل دستبند عروسی، ساعت مچی و گوشواره‌های كوچك است. فقط یك گوشواره در هر گوش مجاز است. هیچ زیورآلات دیگری در روی بینی یا زبان و صورت مجاز نیست.
ناخن‌ها باید كوتاه و تمیز باشند تنها رنگ طبیعی ناخن قابل قبول است.
دانشجویان زمانی كه در كسوت دانشجوی دانشكده آلورنیا هستند باید مقررات ایمنی، پوشش و لباس را كاملا رعایت نمایند. همواره كارت شناسایی را همراه داشته و در موارد لازم ارائه دهند.

* پوشش حرفه‌ای
دانشجویان باید پوشش مصوب دانشگاه را رعایت كنند. در هر زمان كه خط مشی‌ موسسات وابسته با دانشگاه مغایر باشد، دانشجویان باید خط مشی دانشگاه را رعایت كنند.

* لباس فرم:
لباس دانشجویان (اعم از مرد و زن) شامل شلوار سفید و پیراهن آبی است، كه دانشجویان در مكان‌های پزشكی باید بپوشند. پیراهن سفید آستین كوتاه یا بلند زیر لباس آبی مجاز است.
نام دانشكده آلورنیا در بالا سمت چپ پیراهن نصب می‌شود.
دانشجویان باید یك تكه پارچه كه روی آن برنامه دانشكده آلورنیا نوشته شده بر روی آستین چپ كت سفید خود نصب كنند كه در تمام اوقات قابل رویت باشد.
برای گرم شدن در مكان‌های پزشكی و كلاس، باید كت آزمایشگاه پوشیده شود و از آن نباید به عنوان یك كت سبك برای پوشش خیابان‌ استفاده گردد همچنین پلور مجاز نمی‌باشد.
لباس بخش نباید بیرون از بیمارستان پوشیده شود مگر با كسب مجوز خاص رئیس بخش.
یونیفورم باید در تمام اوقات تمیز و آراسته باشد و در صورت ناپاكی با یونیفورم دیگر تعویض شود.
اندازه یونیفورم باید متناسب و آزادی حركت در آن وجود داشته باشد.
قد ومدل لباس باید مناسب با قد، هیكل و فیزیك فرد باشد. شلوار جین، پلیور، سویت‌شرت، شلوارك، دامن و تی‌شرت مجاز نیست. به عنوان دانشجو نباید لوازم جانبی دیگری بر روی یونیفورم سفید قابل رویت باشد.
90 درصد كفش و جوراب باید سفید باشد. باید بند كفش‌ها تمیز بوده و كفش‌ها به طور منظم واكس زده شوند. بند همراه با كفش باید به طور منظم تعویض شوند تا استاندارد مناسب پوشش رعایت شود.
كارت شناسایی دانشجویان باید در تمام اوقات بر روی لباس نصب و قابل رویت باشد در صورت گم شدن یا تغییر در نام باید به سرعت عوض شود.

* زیورآلات
زیورآلات قابل پذیرش فقط به شرح زیر است:
ساعت با عقربه ثانیه‌شمار مجاز می‌باشد.
سوراخ كردن بینی، ابرو، زبان و دیگر قسمت‌های بدن قابل رویت ممنوع می‌باشد. حداكثر دو گوشواره در هر گوش مجاز است گوشواره‌های كوچك به شكل دكمه مجاز هستند و گوشواره‌های حلقه‌ای مجاز نیست.
بیش از دو حلقه در هر دست مجاز نمی‌باشد و حلقه‌های اضافی باید بیرون آورده شوند.
یك گردنبند تك كه بیرون لباس نباشد و مناسب و محكم است قابل پذیرش می‌باشد.
خالكوبی‌ها قابل رویت مجاز نیستند.

* مدل مو
مدل‌های مو باید ساده و در حد اعتدال باشد اگر اندازه مو بلند است باید به طور مطمئن پوشیده و كنترل شود كه در كار مراقبت از بیمار تداخل ایجاد نكند. مو نباید روی صورت را بپوشاند و سنجاق‌های سر باید از لحاظ طراحی، ساده باشد.
ریش و سیبل مردان باید تمیز و پاكیزه در هنگام كارهای خاص پوشیده باشد.

* لوازم آرایش
لوازم آرایش باید در حد اعتدال استفاده شود. از استفاده از ادكلن‌های قوی باید اجتناب شود به خصوص در زمان مراقبت از بیماران زیرا آنها بسیار حساس می‌شوند.
ناخن‌ها باید كوتاه و تمیز باشند. دانشجویا ن نباید لاك بزنند زیرا ممكن است محل تجمع باكتری بوده و در زمان كار با تجهیزات استریل مشكل‌ساز شوند. ناخن‌های مصنوعی در محلی كه بیماران هستند،‌مجاز نیست.

* جویدن آدامس

جویدن آدامس برای دانشجویان در زمانی كه پوشش بیمارستان را بر تن دارند یا در تماس با بیماران هستند مجاز نمی‌باشد.



دانشگاه ایالتی لویزیانا آمریكا: آرایش و مدل‌ موی افراطی مجاز نیست

دانشگاه ایالتی لویزیانا آمریكا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

دانشگاه ایالتی لویزیانا آمریكا دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:
دستور العمل پوشش در بیمارستان دانشگاه
- بر چسب یا كارت مشخصات دانشگاه ایالتی لویزیانا در حین انجام وظیفه باید بر لباس رویی كارمند الصاق و قابل روئیت باشد. نباید هیچ مانعی برای رویت كارت مشخصات شخص وجود داشته باشد.
- عرق گیر، شلوراك، لباس ورزشی و جلیقه‌های آزمایشگاهی غیر مصوب نباید پوشیده شود.
- به سر گذاشتن كلاه یا استفاده از دستمال سرهای گلدار و سایر تجهیزات نظیر گوشی، رادیو و غیره ممنوع است؛ مگر این كه به عنوان بخشی از یونیفرم یا برای مقاصد امنیتی ضرورت داشته باشد.
- پوشیدن تی شرت در برخی بخش‌ها مجاز است؛ (رجوع كنید به مقررات پوششی هر بخش) البته تی‌شرت‌های مزبور باید فاقد هرگونه شعار یا عبارت اعتراض‌برانگیز باشد.
- در صورتی كه كار كارمند به گونه‌ای است كه تماسی با بیماران ندارد از لباس‌های لی (جین) و لباس‌های جین رنگی می‌تواند استفاده كند.این لباس‌ها باید مرتب و تمیز بوده و فاقد هر گونه سوراخ یا وصله باشند. برخی بخش‌ها می‌توانند پوشیدن لباس جین را ممنوع كنند.
- پیراهن‌های دكولته مجاز است به شرط آنكه از طول كافی برخوردار بوده و ظاهری حرفه‌ای از فرد ارائه دهد.
- كفش‌ها نیز باید تمیز و مرتب باشند. كفش‌های تنیس مجاز تلقی می‌شوند، مگر آنكه مقررات ایمنی اجازه استفاده از آنها را ندهد. كفش‌های جلو باز به شرط عدم ممانعت با مقررات ایمنی و كنترل عفونت قابل پوشیدن است. پوشیدن كفش‌های بندی ممنوع است.
- آرایش، زیور آلات و استعمال عطریات نباید توام با افراط بوده و موجب مزاحمت برای بیماران یا همكاران شود.
- استفاده از دگمه‌های جدید و مد روز، نشان‌ها و برجسته‌های حاوی شعار ممنوع است.
- شیوه‌های آرایش مو و ریش و سیبل باید با نظافت همراه بوده و آراستگی و انطباق با مقررات ایمنی كار و كنترل عفونت در آن لحاظ شده باشد.
- پوشش و رعایت بهداشت فردی ممكن است از سوی ناظر بخش نامناسب و موجب اخلال كار سازمان تشخیص داده شده و به عنوان تخلف تلقی گردد.

- مقررات خاص هر بخش نیز باید مورد تبعیت قرار گیرند. 




دانشگاه بریگهام آیداهو:لباس چسبان و آرایش عجیب و غریب ممنوع است

دانشگاه بریگهام آیداهو آمریكا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

دانشگاه بریگهام آیداهو آمریكا (Brigham Young University - Idaho) دستورالعملهای ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:

معیارهای پوشش و آرایش؛
خوش سلیقگی، تمیزی، با ملاحظه بودن و برخورداری از معیارهای بالای اخلاقی، شعارهای اصلی معیارهای پوشش و آرایش هستند.
رفتار زشت یا پوشش و آرایش عجیب و غریب و نامتناسب در هر زمانی و مكانی ممكن است به بازنگری ادارك ادراک فرد از رفتار و شخصیت وی منجر شود.

نوع پوشش باید متعادل بوده و از نظر اندازه، طول، سبك و تناسب برای مناسبتهای مختلف مناسب باشد؛ لباس مردان و زنان باید نشانگر جنسیت آنان باشد و در عین حال از مدلهای عجیب و غریب و نامتعارف اجتناب به عمل آید.

برای زنان، انتخاب لباس، نشانگر شخصیت زنانه آنهاست كه در كسوت زنان(قدیسان آخر) درخواهند آمد و برای مردان نیز، پوشش نشانگر خوشسلیقگی و مردانگی است؛ برای بدل شدن به فردی كه بار مسئولیت كشیشی را بر دوش خواهد گرفت.

به سبب تغییر مداوم شیوههای لباس و آرایش، برخی روندها و سلیقهها و مدهای متداول در دنیا ممكن است در دانشگاه به عنوان مدلهای نامناسب تشخیص داده شوند.

رئیس دانشكده پس از مشورت با كاركنان خود و شورای ریاست دانشگاه میتواند یك مد و شیوه خاص را غیرمتناسب و غیرقابل قبول اعلام كند.
- در تمامی محوطههای عمومی دانشگاه حتما باید كفش پوشیده شود.
- پاكیزگی و مراقب مراقبت دائم از وضعیت ظاهری، همواره باید به اجرا گذاشته شود.
- لباس و پوشش نامناسب، لباس بی آستین، بندی، پشت باز و یا بدن نما ممنوع ‌است.
- لباس چسبان و چاك بالای زانو نیز مجاز نمیباشد.
- پیراهنها و دامنها باید تا زیر زانو و بلندتر از آن باشند.
- آرایش مو باید تمیز و مرتب بوده و از مدلها و رنگهای نامتعارف اجتناب شود.
- سوراخ كردن بیش از حد نرمه گوش(بیش از یك جفت) و سایر اعضای بدن، نامناسب تلقی میگردند.
- در اماكن عمومی و محوطه دانشگاه پوشیدن كفش الزامی است.




دانشگاه ایالتی آركانزاس آمریكا: لباس‌ها نباید كوتاه، سوراخ‌دار، خمره‌ای و بدن‌نما باشند

دانشگاه ایالتی آركانزاس آمریكا ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

دانشگاه ایالتی آركانزاس آمریكا دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:

* مقررات پوشش برای دانشجویان در برنامه تمرینات ورزشی قهرمانی؛
دانشجویان باید در حین انجام تمرینات و كارآموزی‌های بالینی در داخل و خارج از محوطه دانشگاه،‌ پوشش مناسب بر تن داشته باشند، منظور از پوشش مناسب، پوششی است كه مناسب حرفه دانشجویان و متناسب با فعالیت‌های آنان بوده و تصویر مثبت و مناسبی از دانشگاه ایالتی آركانزاس و برنامه تمرینات ورزشی مسابقات قهرمانی آن ارائه كند.
هر یك از دانشجویان كه مشغول تمرینات ورزشی برای مسابقات قهرمانی هستند باید مقررات ذیل را رعایت كنند:
1- دانشجویان باید پیراهنی (شامل تی‌شرت یا لباس چوگان) با نشان ATEP خریداری كنند و هر یك از تیم‌های ورزشی دانشگاه آركانزاس یا مرتبط با آن، باید در حین تمرینات روزانه یا مسابقات ورزشی این پیراهن را بر تن داشته باشند، مگر در مواردی كه مربی لباس دیگری تعیین كند؛ لبه پایینی پیراهن همواره باید به داخل شلوار داده شود.

2- پیراهن‌های ورزشی باید به همراه برچسب نام دانشجو باشد و این برچسب باید در همه حال به صورت واضح و در بالاتنه لباس دانشجو قابل رویت باشد.

3- لباس‌های لی مجازند ولی نباید خیلی كوتاه، سوراخ‌دار، خمره‌ای، بدن‌نما ‌و یا دارای رنگ‌های غیرعادی و نامتعارف و یا هر گونه مهره‌دوزی، نشان یا نوشته‌ای مغایر با شئون حرفه‌ای و تخصص‌های بهداشتی باشد.
شلوارهای تك رنگ و شلوارك پیاده‌روی با رنگ‌هایی مناسب نظیر سفید، قهوه‌ای، سیاه،‌ خاكستری و قرمز مجازند.
دانشجویان برای تمامی مسابقات داخل سالن باید شلوار قهوه‌ای به تن كنند ولی برای مسابقات خارج از سالن پوشیدن شلوارك قهوه‌ای مجاز است، همچنین می‌توانند برای تمرینات كارورزی روزمره شلوارهای بادگیر نایلونی نیز بپوشند،‌ شلوارهای زیرپنبه‌ای و امثالهم مجاز نیستند. شلوارهای بیش از حد بلند نیز مجاز نمی‌باشد.

4- در داخل سالن نمی‌توان كلاه بر سر گذاشت،‌ فقط در مسابقات و تمرینات خارج از سالن استفاده از كلاه مجاز است آن‌هم به شرط اینكه این كلاه نشان دانشگاه آركانزاس را بر خود داشته باشد،‌ یا اینك رنگ آن قرمز، سیاه یا سفید یك دست باشد.

5- كفش‌ها باید از نوع جلوبسته و پاشنه كوتاه باشند (كفش‌های ورزشی تنیس توصیه می‌شود) دمپایی و كفش‌های راحتی و امثال آن مجاز شمرده نمی‌شود.

6- پیراهن، دامن و سایر لباس‌های دارای رنگ‌های تند و نقش و نگار متعدد (نظیر شلوارك‌های هاوایی) نباید مورد استفاده قرار گیرند. شلوارك باید از نوع شلوارك‌های پیاده روی یا مربی‌گری باشند،‌ شلوارك‌های مخصوص دویدن و تمرین و خیلی كوتاه ممنوع می‌باشند.

7- موها باید تمیز و مرتب و سبیل‌ها كوتاه نگه داشته شوند؛ هیچ نوع سبك مو یا زینت‌آلاتی كه جلب توجه كند، مجاز نمی‌باشد.

8- در ملاقات‌های كاری، دانشجویان باید پوشش معمولی غیررسمی داشته باشند، یعنی پوششی غیر از جین و شلوارك، ولی آقایان مجبور به استفاده از كراوات نیستند مگر اینكه به عنوان نماینده دانشگاه در جلسه‌ای حضور یابند و همچنین خانم‌ها مجبور به پوشیدن دامن یا پیراهن نیستند.




دانشگاه ایالتی پن آمریكا: پوشیدن لباس‌‌های لی و بدن‌نما ممنوع است

 دانشگاه ایالتی پن آمریكا (دانشگاه بهداشت و توسعه انسانی) ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان پسر و دختر در نظر گرفته و دانشجویان نسبت به رعایت این ضوابط ملزم هستند.

دانشگاه بهداشت و توسعه انسانی دانشگاه ایالتی پن آمریكا (Penn State University) دستورالعمل‌های ذیل را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در نظر گرفته است:

* مقررات پوشش دانشجویان در دوره‌های بالینی
دانشكده پرستاری، مقررات پوششی ذیل را برای دانشجویان اتخاذ و تعیین كرده است؛ این مقررات مختص به زمانی است كه دانشجو در موقعیت‌های بالینی قرار می‌گیرد.

- دانشجویان ارشد و پژوهشگران پرستاری لازم است در تمامی بخش‌های بالینی، یك روپوش سفید آزمایشگاهی به تن كنند.
- نصب كارت شناسایی بر روی لباس كه دانشجو را به عنوان دانشجوی پژوهشگر دانشگاه ایالتی معرفی كند، الزامی است.

- دانشجویان رشته‌های مختلف دوره‌های بالینی نظیر بهداشت خانواده، جامعه و یا بهداشت روانی، زمان مراقبت از كودكان باید لباس معمولی مناسب بر تن داشته باشند.
- لباس‌‌های لی، عرق‌گیر و شلوار راحتی، تاپ‌های ركابی یا دوبنده، تی‌شرت، شلوارك و لباس‌های بسیار تنگ و بدن‌نما نباید مورد استفاده قرار گیرند.

* نكته: موارد ضروری دیگری نیز ممكن است در زمینه پوشش و رفتار افراد در بیمارستان و بخش‌های بالینی وضع شود؛ وضع این مقررات، توسط یكی از اعضاء هیئت علمی كه مسئول آموزش‌های بالینی است، صورت می‌گیرد.
در صورت تخطی از مقررات پوشش ممكن است از دانشجو درخواست شود بخش‌های بالینی را ترك كند.
همچنین تخلف از مقررات پوششی ممكن است در نمره كارآموزی دوره بالینی دانشجوی خاطی درج شود.
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط آموزش آهنگسازی در تاریخ 1395/01/18 و 23:24 دقیقه ارسال شده است

سلام
ممنونم بابت مطالب زیباتون به دل میشینه.

این نظر توسط رزی جوووون در تاریخ 1394/05/28 و 16:13 دقیقه ارسال شده است

آموخته ام اگر کسی یادم نکرد از او یاد کنم شاید او از من تنها تر باشد ....

این نظر توسط Tez Team Admin در تاریخ 1393/12/11 و 21:38 دقیقه ارسال شده است

با سلام
الان من به شما اعلام میکنم که برنامه نویسان تز تیم اغاز با کار کردن و تصمیم دارن وبسایت خودشونو اپدیت کنن این افراد نویسندگی رایگان در سایتشون را به شما میدهند سریع بجمبید
www.tezteam.ir

این نظر توسط nafas در تاریخ 1393/12/07 و 1:02 دقیقه ارسال شده است

عالی

این نظر توسط مهک در تاریخ 1393/11/16 و 0:37 دقیقه ارسال شده است

سلام استفاده کردم ممنون

این نظر توسط گراف من در تاریخ 1393/11/07 و 11:51 دقیقه ارسال شده است

سلام
ممنون از مطلب خوبتون
وب خیلی مفیدی دارید


این نظر توسط احمد رضا در تاریخ 1393/10/22 و 13:54 دقیقه ارسال شده است

سلام/خوبی/به وبم یسر بزن و اگه مایل به تبادل لینک بودی منو لینک کن بعد مشخصاتتو وارد کن خود بخود لینک میشی/یادت نره نظر بدیا/فعلا/یا علی

این نظر توسط رز سیاه در تاریخ 1393/08/17 و 14:16 دقیقه ارسال شده است

سلام دوست گلم
از اینکه وبلاگت رو دیدم خیلی خوشحالم
واقعا خسته نباشی
وبلاگت بی نظیره
یا علی


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ورژن جدید حریم آسمانی را چطور میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1093
  • کل نظرات : 2057
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 627
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 996
  • باردید دیروز : 130
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,942
  • بازدید ماه : 4,819
  • بازدید سال : 33,550
  • بازدید کلی : 4,043,761
  • کدهای اختصاصی


    جشن تولد ستاره ها - حریم آسمانی


    کد بنر جشن ستاره ها

    همراهان حریم آسمانی






    PageRank


    آلکسا سایت حریم آسمانی


    حمایت می کنیم