loading...
حریم آسمانی | سایت تخصصی حجاب و عفاف
آخرین ارسال های انجمن
hosian بازدید : 1622 1391/03/01 نظرات (1)

سلام

در فکر این بودم که اگر امام زمان امروز در کنار ما بودند از وضعیت زندگی و حجاب دختران و غیرت پسران ما راضی بودند .ایا این کوتاهی هایی که هر کدوم از افراد جامعه به نوبه ی خود قرار بود انجام بدهند و انجام ندادند راضی هستند .

واقعا اقا مون خیلی غربه چون انگار هم حجاب ظاهری و هم حجاب نفسانیات انسان ها در عصر حاضر کم کم داره از بین میره .شاید بعضی از دوستا ن بخواهند بدانند چه وظیفه ای مگر داشتند و انجام ندادند خوب دوست عزیز افراد بی حجابی که در سطح جامعه ما در حال حرکت هستند مطمینا یکی از افراد خانواده من و شما هستند که می توانستیم با دادن یک تذکر کوچک از این همه بی حجابی ها جلوگیری کنیم .شاید ما نقشه رسانه رو جدی نگرفتیم و به رسانه به عنوان یک ابزار سرگمی نگاه کردیم من می خواهم به شما بگوییم تاثیر گذارترین حالتی که ممکن است ما بتوان بر یک موضوع بگذاریم رسانه هستش و مطمین باشد که در غرب به این موضوع پی برده است و با جنگ رسانه ای که راه انداخته کم کم دارد از این راه حیا رو از بچه های شعیه می گیرد .

دوست من بیا با هم یه قراری بذاریم از این به بعد اول از خودمان شروع کنیم و با اصلاح خودمان و بعد اعضای خانواده مان حالا از راه هدیه ,شوخی  یا...  هرکس بهتر می دونه که چطوری تذکر بدهیم تا حداقل در ظهور اقای غریب  گام موثری رو برداشته باشیم.

در حریم اسمانی خدا با ملائک  سر به سجده می گذارم و می گوییم :

اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ

دلنوشته مدیر سایت

hosian بازدید : 1027 1391/02/31 نظرات (3)


سلام

بعد از دیدن جشنواره ای در مورد حجاب رقاب شدم که دراین جشنواره شرکت کنم و وبلاگ تخصصی در مورد حجاب بزنم تا شاید حرکت کوچکی در  احیای حجاب کرده باشم .

میبینم که گروه های فرهنگی در هر شهر و روستایی نمایشگاه حجاب میزنند و با چه اشتیاقی کارر میکنند خوشحال می شوم

و می گوییم چه کمکی از دست من بر می اید .و با این فکر در حال خودم هستم و می گوییم که چکار خوبی دارن برای حجاب و ترویج حجاب انجام می دهند.

ولی دل غافل هنرمندان عزیز کشور ما تیشه به  ریشه تمام این نمایشگاه ها زدنند و مسئولان کشور هم خدا حفظ شون کنه خواب تشریف دارند و انگار نه انگار که این هنر مندان الگو های جامعه اند و دختران ما از اون ها الگو می گیرند .

و در اخر دختران ما نفهمیدن اینطوری زندگی کنند یا ان طوری؟


نمونه حجاب در نماز جمعه به امامت امام خامنه ای.


ادامه عکس هایی از نمونه حجاب در جشنواره فجر در ادامه مطلب از دست ندهید


دلنوشته مدیر سایت



hosian بازدید : 715 1391/02/31 نظرات (0)

مومنان باید كاملا تسلیم باشند

حجاب در اسلام قانون است  و رعایت آن لازم و ضروری است .

لذا بر زنان مسلمان فرض است كه با رعایت حجاب به مخالفین حجاب ثابت كنند كه پیرو دین الهی و حضرت فاطمه (س)  سیده زنان عالم هستند و با این كار خود سنت پیامبر (ص) و حضرت صدیقه ی فاطمه زهرا (س) را زنده نگاه میدارند .

اسلام حجاب را لازم و واجب نموده تا زمینه لازم برای رشد و كمال معنوی ما باشد و از طرفی آیا زنان بی حجاب دلایل منطقی بر برهنگی و بی حجابی خود دارند ؟ و اكر دلیلی متقن و محكم دارند ، فواید و مزیت های بی حجابی خود را بیان كنند .

 

امام صادق (ع) می فرمایند :

روز قیامت آن زن زیبایی را كه به خاطر زیبایی و قشنگی اش فریب خورده است ، برای مجازات می آورند . او می گوید : پروردگارا ! آنچه من كردم به خاطر این بود كه تو مرا زیبا آفریدی .....


----بقیه در ادامه مطلب----------------------------------------------------------------

hosian بازدید : 687 1391/02/31 نظرات (0)

قانون شدن حجاب در کشور به روایت تقویم


اگر فکر می‎کنید از فردای روز 22 بهمن 57 که انقلاب پیروز شد، همه چادر به سر کردند و حجاب گرفتند، سخت در اشتباهید. بعد از پیروزی انقلاب کلی ماجرا بر سر این حجاب درست شد که احتمالا آن‎هایی که کمی پا به سن گذاشته‎‎اند، این ماجرا‎ها را در خاطرات انقلابی‎شان ثبت کرده‎اند. حالا که این روز‎ها سر حجاب دعواست و هر کسی درباره اجرای قانون طرح حجاب و عفاف اظهارنظر می‎کند، می‎توان سراغ خیلی حرف‎‎های دیگر هم در این رابطه رفت، می‎توان نگاهی گذرا هم به چگونگی قانونی شدن حجاب در کشور انداخت. شاید این نگاه بتواند در عوض کردن شرایط موجود راه‎گشا باشد.

15 اسفند 57

هنوز یک ماه هم از پیروزی انقلاب نگذشته است. زنان بی‎حجاب در اداره‎‎ها و سازمان‎‎های مختلف فعالیت می‎کنند و این موضوع باعث ناراحتی بسیاری از انقلابی‎‎ها شده است. امروز امام (رحمت‎الله‎علیه) اولین نطق تاریخی‎شان را درباره مسأله حجاب انجام می‎دهند و می‎فرمایند: «وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‎‎های اسلامی نباید زن‎ها لخت بیایند. زن‎ها بروند؛ اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند کار بکنند، لکن با حجاب شرعی باشند.»

16 اسفند 57

با سخنرانی رهبر انقلاب، موجی از اعتراض توسط زنان بی‎حجاب در جامعه به راه می‎افتد. عده‎ای رسما با برپایی همایش‎‎ها و گردهمایی‎‎هایی، مقابل این فرمان امام (رحمت‎الله‎علیه) می‎ایستند که از جمله این اعتراض‎ها می‎توان به گردهمایی چند هزار نفری در دانشکده فنی دانشگاه تهران، اعتراض کارکنان زن قسمت فروش هواپیمایی ایران، اعتراض دانش‎آموزان مدارس دخترانه‎‎ای همانند مرجان، هشترودی، خوارزمی و آذر، اعتراض کارمندان زن بیمارستان‎‎هایی مثل به‎آور و هزار تختخوابی، اعتراض زنان شاغل در مخابرات (بخش 118 و 124) و اعتراض کارکنان وزارت خارجه اشاره کرد.

درادامه مطلب بخوانید...

hosian بازدید : 711 1391/02/31 نظرات (0)










حجاب نقطه ثقل اخلاق در جامعه

پوشش و حفظ اخلاقیات در جامعه دو روی یک سکه‌اند. هرچه پوشش مبتذل تر باشد به تناسب آن نمود اخلاق مداری در جامعه کمتر می شود.
گاهی آنقدر درگیر ظواهر می شویم که تأثیرشان را بر زندگیمان نادیده می گیریم. پوشاک ما گرچه از ظواهر است اما در دراز مدت با تغییر ذائقه دیداری ما هویت مان را تغییر داده و مرز اخلاقیات در جامعه را مواج می کند. در این میان برخی معتقدند پوشش و حفظ اخلاقیات در جامعه دو روی یک سکه‌اند. هرچه پوشش مبتذل تر باشد به تناسب آن نمود اخلاق مداری در جامعه کمتر می شود.

بر همین مبنا مرضیه پور باقر مهنه ، کارشناس حوزه علمیه مکتب نرجس مشهد عوارض بی توجهی به پوشش و بی حجابی را اینگونه بیان می‌کند: حجاب حافظ وقار، شخصیت، کرامت، اصالت و عظمت زن و حافظ زیبایی و منافع او برای شوهر است. گرمی خانواده ها، استحکام رابطه زن و شوهر، تداوم زندگی، آرامش قلوب مردان، ثبات دلبستگی و عشق و علاقه مرد به همسر قانونی و شرعی خود، برپایی خانه و خانواده، برجایی اعتماد و اطمینان مرد به زن، همه و همه مرهون پوشش و حجاب زنان مملکت است و اینکه مردان زیبایی چهره و زینت و زیور زنانی غیر از زن خود را نبیند. وی ادامه داد:‌ مردان اگر به راحتی و به آسانی در تمام صحنه های اجتماعی دسترسی به زنان داشته باشند، ضمانتی برای اثبات محبت و دلبستگی آنان به همسرانشان نخواهد بود تحریک هوی و هوس و شهوات، آنان را از زندگی خود دلسرد و خود کلنگی برای خراب کردن کانون گرم خانواده خواهند شد.

در ادامه مطلب بخوانید...

hosian بازدید : 1997 1391/02/31 نظرات (0)


حجاب و سلب آزادی از زن

آیا حجاب مانع آزادی زن است؟

در پاسخ به این شبهه، ابتدا باید دانست تعریف ما از آزادی چیست که حجاب را محدود کننده  آن می دانند!

مقدمه:

ارزش و اهمیت آزادیآزادی، راه و روشی است برای رسیدن به مقصد؛ لذا آزادی، خود، هدف و مقصد نیست؛ بلکه تنها معبر و گذرگاهی است برای رسیدن و دستیابی به هدف هایی برتر و والاتر.
هدف انسان این نیست که آزاد باشد؛ ولی انسان باید آزاد باشد، تا به کمالات خودش برسد. بنابراین آزادی به خودی خود، دارای تقدس و ارزش نیست؛ بلکه از آن جهت ارزشمند و متعالی است که در فقدان آن، انسان نیز همچون سایر موجودات از قدرت انتخاب برخوردار نخواهد بود.
پس آزادی، می تواند انسان را به عالی ترین کمالات و مقامات برساند و نیز می تواند به اسفل السافلین سقوط دهد.

تعریف آزادی:
تعریف آزادی برای ما از آن جهت اهمیت دارد که بفهمیم آن آزادی که مشکل ما را حل نمی کند و به حال ما مفید است و یک ضرورت حیاتی برای ما محسوب می شود، کدام است؟ کدام آزادی است که مقصود و مطلوب همه آزادگان و اندیشمندان جهان است؟
می دانیم که برای آزادی تعاریف متعددی وجود دارد؛ اما آن چه که ما را در شناخت مفهوم درست آزادی و رسیدن به تعریف صحیح رهنمون می سازد ( با توجه به مقدمه ای که در ارزش و اهمیت آزادی گفته شد) چیزی نیست جز هدف که نقش اساسی و انکار ناپذیری را در تعریف درست از آزادی دارد. حال با توجه به مطالب فوق می توان دو تعریف کلی از آزادی داشت.

اقسام آزادی و تعریف آن
آزادی مطلق و رها یعنی حرکت به سوی هدف، بدون در نظر گرفتن حقوق و حدود فردی و اجتماعی.
آزادی در چار چوب قوانین یعنی حرکت آزاد جامعه به سوی هدف، بدون تجاوز به حدود و حقوق فردی و اجتماعی.

در ادامه مطلب بخوانید...

hosian بازدید : 752 1391/02/31 نظرات (0)

به نام خدا

سخنی با جوان دختران کشورم


من آنچه دیده ام ، زدل و دیده ، دیده ام

گاهی بود ز دل گله ، گاهی ز دیده ام

من آنچه دیده ام ز دل و دیده تا کنون

از دل ندیده ام ، همه از دیده دیده ام

 

و این دست نوشته یک جوان نیست ، حرف دل تمام جوانان این مرز و بوم است

ما ، می دانیم که شما گوهر عفت و شخصیت خود را ارزان نمی فروشید و نمی خواهید ما جوانان را به عمل های ناشایست وادار کنید ! ولی نتیجه این بی پردگیهای افراطی چیست ؟! هیچ فکر کرده اید که وقتی اندام نازک و دلفریب شما مقابل چشمان برهنه ما ظاهر می شود ، چگونه اعصاب ما را به هم می ریزد ؟ چگونه قلب و فکر ما را از کار می اندازد ؟ چگونه از درس و کار و خدمتمان باز می دارد ؟ و نابودمان میکند ؟ آیا قبول ندارید مردی که شما را با این همه لطافت و ظرافت خاص ، غرق در آرایش می بیند ، دیگر به زن خانه دار خود که عهد جوانی را پشت سر گذاشته و فروغ و جلوه خود را از دست داده ، اعتنا نمیکند ؟ شما ای خواهران عزیز ! وقتی به اشاره چشم شوهر ، پدر یا برادرتان با مرد بیگانه دست می دهید و او دست شما را می فشارد و اسم این عمل را به اصطلاح صمیمیت و امروزی بودن ، می گذارید ، به خدا قسم فریب خورده اید ! ما مرد ها جنس خودمان را بهتر می شناسیم ! محال است دست زن یا دختری را مردی جز از روی شهوت و خیانت نفس فشار دهد ! این را هم مرد شما می داند ! شما ای بانوی عزیز ! به همسرتان بگوئید ، شما ای خواهر و دختر گرامی به پدر و برادرتان بگوئید ، ای مرد محترم ! منظور شما چیست که ما را آرایش کرده به خیابان ها و مجمع دوستانتان می کشید ؟ آیا عاطفه و انسانیت اجازه می دهد غذای اختصاصی را که نمی شود دیگران را در آن شریک ساخت که هم خوش رنگ و خوشبو است ، به گرسنگان نشان داد ؟ کسیکه نمی خواهد دامن پاکی را در اختیار آلودگی هرزه های اجتماع یا سوختگان شهوت قرار دهد ، آیا انسانیت است که با وضع تحریک آمیز خود ، آتش به دامن آنها بزند ؟ کدام عقل ، کدام وجدان اجازه می دهد ؟ دختر زیبای عزیز ، بانوی ارجمند و خواهر گرامی ام ! از شوهر ، پدر و برادرتان این گله را بکنید و از آنها بخواهید که شما را ارزان نفروشند ! شما را وسیله گناه و لغزش و بالاخره سقوط فرد و اجتماع و نابودی ملت و دین قرار ندهند ! یقیناً بدن نیمه عریان شما بلاهائی بس خطرناک بر سر ما می آورد و هستی مان را ساقط میکند! کمی هم دلتان به حال ما بسوزد ! من نمی دانم که در کدامین کوی و برزن مشغول خواندن این نامه هستید و چه عقیده ای دارید ! شاید اصولاً پایبند مذهبی نبوده باشید ! شاید مریم(مادر عیسی) و فاطمه (دختر پیامبر اسلام) و کسانیکه مظهر عفت و پاکدامنی هستند را دوست نداشته باشید ،   ولی هر چه باشد ، لابد دلی در پهلوی شما وجود دارد و لااقل قلبی دارید که کانون مهر و عاطفه است ! باری ! به خاطر خدا ، به خاطر انسانیت ، به خاطر خوشنودی هر معصوم پاک ، به ما ترحم کنید ! بر کشور و ملت خود ترحم کنید ! با پوشیدن اندام خود به ما کمک کنید و محیط را برای هرزه گی ما مساعد نکنید ! اندام لطیف خودتان را از چشم چرانی های بوالهوسانه و تیر های مسموم و نظر های خائنانه بپوشانید . خواهران با شخصیت ما باشید نه ملعبه و وسیله هوسبازی های ما ! بگذارید ما به سراغ شما بیائیم ! شما را گران و با زحمت به دست بیاوریم ، تا قدردان نعمت وجود شما گردیم ! نه اینکه خود را ارزان در معرض اختیار ما قرار دهید که در این صورت شما برای ما ، ارزش زن زندگی را نخواهید داشت !

مهربان خدایا !

به همه جوانان ، نیروی ایمانی عطا نما تا در این اجتماعی که هر گوشه آن از نغمه سازی سرشار است و در هر کنارش دیو صفتانی انسان صورت به رنگ ها و لباس های مختلف خود نمائی میکنند ، خود را محفوظ نگه داشته و در دره گناه و تباهی سقوط ننمایند و در منجلاب فساد و تباهی فرو نروند !

خدایا ! به امید تو ، در پناه تو

hosian بازدید : 716 1391/02/31 نظرات (0)

  

حجاب تا چه حدی واجب است؟

حجاب و آزادی روابط

برای آنانی که حجاب موضوعیت حقیقی خود را در زندگیشان نیافته و نوع نگاهشان و زاویه ی دیدشان به زندگی، سعی و تلاش برای رسیدن به مقام رضا و عبودیت نبوده و نوع بینش آنها به زندگی به نقش انسان در زندگی و در جامعه در حد تنوع در حد زندگی تکراری در حد همین امروز و فردا و همین هفتاد سال است و در این دنیا همه ی کارشان ایستادن است و دیدن و به نظاره نشستن.

برای آن هایی که زندگی دیگران که رشد دیگران که مرگ و مرگ خصلت های اخلاقی دیگران برایشان مهم نیست و به غیر خود نمی اندیشند که حتی به رضای خدا نمی اندیشند، حجاب سنگین است که فراتر از سنگینی، حجاب برایشان هیچ مفهومی ندارد و چیزی جز کفن سیاه و مرگ نشاط برایشان ارمغانی به همراه ندارد. باری از دوششان بر نمی دارد که باری بر دوششان است.

تا زمانی که برداشت ما که تلقی ما از خود و از نقش خود در جامعه عوض نشود تا معنای حقیقی آن را درک نکنیم، حجاب برایمان بند است، مهار است عامل نگهدارنده است که جلوی حرکتمان را می گیرد اینجاست که هزار عذر و بهانه می آوریم:

که پاکی زن در لباسش نیست، چادری های کثیف و لجن بی شماره اند …

که من پاکم چه منتّم به خاکه …

که زن ایرانی نجیب است و مرد ایرانی چشم پاک …

که من راه خودم را می روم ، چشمشان کور نگاه نکنند …

که اصلاً دل باید پاک باشد …

که چادر ، که خوب رو گرفتن، مرد را بیشتر کنجکاو و مجذوب و تحریک می کند …

که این مسائل در کشورهای مترقی کاملاً حل شده اند و دیگر مسأله ای نیست …

که روابط آزاد، طبیعی است …

که محدودیت، عقده می آورد و محرومیت ، سرکشی را می زاید …

و هزار توجیه و عذر و بهانه ی دیگر کنار هم قرار می گیرند تا مگر حجاب به معنای واقعی اش شکل نگیرد.


درادامه مطلب بخوانید...
hosian بازدید : 812 1391/02/31 نظرات (0)








حجاب در آیین زرتشت

دین زرتشت بر پایه سه اصل اندیشه نیک ،گفتار
نیک و کردار نیک استوار گردیده است .

" اشو زرتشت" پیامبر زرتشتیان  در توصیه به پیروان خود کوشیده است تا پایه های حجابی را که زنان ایرانی به عنوان یک فرهنگ ملی در ظاهر و عرف رعایت می کنند درعمق روح آنان تحکیم نماید .


او می گوید: ای نوعروسان و دامادان! روی سخنم با شماست. به اندرزم گوش دهید و گفتارم را به خاطر بسپارید و با غیرت، در پی زندگانی پاک مَنشی برآیید. هر یک از شما باید در کردار نیک و مهرورزی، بر دیگری پیشدستی جوید تا آن زندگانی مقدس زناشویی، با خوشی و خرّمی همراه باشد… زنان و مردانی که به اندرز و راهنمایی من گوش فرا می‏دهند، آرامش و خوشی زندگی بهره‏شان خواهد بود و سختی و رنج از آنان دورخواهد گشت و به نیک‏نامی جاودانی خواهند رسید. 1  در کتاب پوشاک باستانی ایرانیان در ذیل عنوان «پوشاک اقلیت‏های میهن ما» در مورد حجاب زنان زرتشتی چنین می‏خوانیم: «این پوشاک که بانوان زرتشتی از آن استفاده می‏کنند، شباهتی بسیار نزدیک به پوشاک بانوان نقاط دیگر کشور ما دارد. چنان‏ که روسری آنان از نظر شکل
و طرز استفاده، نظیر روسری بانوان بختیاری است و پیراهن، شبیه پیراهن بانوان لُر در گذشته نزدیک است و شلوار، از لحاظ شکل و بُرش، همان شلوار بانوان کُرد آذربایجان غربی است و کلاهک، همان کلاهک بانوان بندری است».2        <**ادامه مطلب...**>

شریعت زرتشت، عقیده دارد که حجاب یکی از ابتدایی ترین باورهایی است که در شریعت زرتشت به آن تاکید شده  است .


درکتاب  "وندی داد " زرتشتیان این گونه آمده است: کلام ایزدی است که کردار زشت را نابود می کند ، از تو ای مرد خواهش می کنم پیدایش و فزونی را پاک و پاکیزه ساز ، از تو ای زن خواهش می کنم تن و نیرو را پاک و پاکیزه ساز .3


شریعت زرتشت انسان را موجودی هوشمند و خردمند می داند که برای رسیدن به ارزشهای انسانی و دوری از خصلت های حیوانی تلاش می کند، حفظ حجاب همراه با عفت باطنی از جمله این ارزشهای انسانی است که شریعت زرتشت بر آن تاکید دارد .


پی نوشت:

1- یسنا، ص 53، پندهای 5 - 8 به نقل از: آموزش‏های زرتشت پیامبر ایران، رستم شهرزادی، انجمن زرتشتیان، آبان 762- سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی

3- وندی داد، ص 275، بند 10


تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ورژن جدید حریم آسمانی را چطور میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1093
  • کل نظرات : 2057
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 627
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 757
  • باردید دیروز : 130
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,703
  • بازدید ماه : 4,580
  • بازدید سال : 33,311
  • بازدید کلی : 4,043,522
  • کدهای اختصاصی


    جشن تولد ستاره ها - حریم آسمانی


    کد بنر جشن ستاره ها

    همراهان حریم آسمانی






    PageRank


    آلکسا سایت حریم آسمانی


    حمایت می کنیم