loading...
حریم آسمانی | سایت تخصصی حجاب و عفاف
آخرین ارسال های انجمن
حســین عزتی بازدید : 1342 1392/09/25 نظرات (2)


با سلام

همه جا خوانده ایم و شنیده ایم حجاب ، اما واقعا چرا حجاب ؟ چرا انقدر به مساله حجاب تاکید میشود؟

کشورهای توسعه یافته و اروپایی که از هرکاری برای پیشرفت خود کوتاهی نمیکنند چرا به مساله حجاب

بی تفاوتند و چه بسا ضد حجابند ....

اگرحجاب خوب است و مایع پیشرفت چرا آنها ندارند؟

چرا حجاب در ایران مانند سایر کشورهای اسلامی مانند ترکیه ، لبنان ، سوریه و....

نیست و تا این حد به حجاب تاکید می شود؟

سعی داریم که تا جایی که قدرت داشته باشیم به این سوالها پاسخ دهیم

اول : حجاب براي حفظ تعادل در مسائل جنسي است و نه افزايش.
دوم: پوشش و حجاب به دليل اين كه نقش اساسي در متعادل كردن غريزه خودنمايي و تبرج زن دارد، عامل مهمي براي جلوگيري از بخش بزرگي از پريشاني ها و دغدغه هاي فكري زن به شمار مي آيد : زيرا آزادي زن در خودآرايي و به نمايش گذاشتن جلوه هاي زنان در بين جامعه، باعث افراط در تجمل و توجه به زيبايي هاي ظاهري مي شود كه اين توجه افراطي، مي تواند بروز اختلال هاي رواني را در زن درپي داشته باشد.
سوم: با نگاهي به اجتماع و روي دادهاي آن، متوجه مي شويد زناني كه پوشش نامناسب دارند، بيشتر مورد آزار و اذيت واقع مي شوند. به واقع، بدپوششي آن ها چراغ سبز و علامتي ا ست براي آن ها كه به دنبال هوس راني هستند. طبق آمار، 98درصد زناني كه مورد آزار خياباني قرار مي گيرند. بدحجاب هستند.
چهارم: جوامع غربي كه براساس نظريات دانشمندان خود، آزادي جنسي را پي گرفتند و برداشتن غيرت، حيا و عفاف را راه حل مشكلات تشخيص دادند، امروز گرفتار انواع و اقسام معضلات و ناهنجاري هاي گوناگون اجتماعي مانند خودفروشي، فرزندان نامشروع، بيماري هاي واگيردار جنسي، بالارفتن سطح استانداردهاي جنسي و... شده اند. به واقع برداشتن قيود و هنجارهاي ديني و اخلاقي ميان زن و مرد است كه جامعه را ميدان عرضه و تقاضاي افراطي و شديد جنسي مي كند، نه رعايت پوشش اسلامي (كه موجب تفكيك فضاي جامعه و خانواده مي گردد.) پوشش اسلامي كمك مي كند كه روابط محبت آميز و جنسي در كانون عاطفي خانواده و كار و تلاش شايسته در اجتماع پويا و با نشاط صورت بگيرد. بنابراين مي شود گفت كه حجاب، خط قرمزخانه و جامعه است.
پنجم: در طبيعت انساني، از نظر خواسته هاي روحي، محدوديت در كار نيست. انسان روحاً طالب بي نهايت آفريده شده است. وقتي هم كه خواسته هاي روحي در مسير ماديات قرار گرفت، به هيچ حدي متوقف نمي شود. رسيدن به هر مرحله اي ميل و طلب مرحله ديگر را در او به وجود مي آورد. اشتباه كرده اند كساني كه طغيان نفس اماره و احساسات شهواني را تنها معلول محروميت ها و عقده هاي ناشي از محروميت ها دانسته اند. همان طور كه محروميت ها سبب طغيان و شعله ور شدن شهوات مي گردد، پيروي و اطاعت و تسليم مطلق نيز سبب طغيان و شعله ور شدن آتش شهوات مي گردد. امثال فرويد، آن طرف سكه را خوانده اند و از اين طرف سكه غافل مانده اند.
ششم : ناصحان و عارفان ما كاملاً بدين نكته پي برده بودند. در ادبيات فارسي و عربي زياد بدين نكته اشاره شده است. سعدي مي گويد:
فرشته خوي شود آدمي زكم خوردن *** وگر خورد چو بهائم، بيفتد او چو جماد
مراد هر كه برآري مطيع امر تو گشت *** خلاف نفس كه فرمان دهد چو يافت مراد
«بوصيري مصري» در قصيده معروف «برده» كه از شاه كارهاي ادبيات اسلامي است و در مدح رسول اكرم(صلی الله علیه و آله) است و ضمناً پند و اندرزهايي هم دارد، مي گويد:
النفس كالطفل ان تهمله شب علي *** حب الرضاع و ان تفطمه ينفطم
يعني نفس همچون طفلي است كه به شير خوردن علاقه مند است؛ اگر او را به حال خود بگذاري با همين ميل باقي مي ماند و روزبه روز ريشه دارتر مي شود و اگر او را از شير بگيري به ترك شير خوردن خو مي گيرد.
هفتم : آن چه مورد تأكيد اسلام است، ارضاي غريزه جنسي در حد نياز طبيعي و از راه دستور زيباي ازدواج و جلوگيري از تحريك بي مورد و بي ضابطه آن است كه رعايت پوشش اسلامي نقش بسزايي در اين زمينه دارد.
هشتم : مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مي فرمايند: «يكي از مشكلات زنان در دنياي غرب به خصوص در كشور ايالات متحده آمريكا، همين است كه مردان با تكيه به زورمندي خودشان، به عفت زن، تعدي و تجاوز مي كنند. آمار منتشر شده از سوي مقامات رسمي خود آمريكا را من ديدم كه يكي مربوطه به دادگستري آمريكا و يكي هم مربوط به يك مقام ديگري بود. آمارها واقعاً وحشت انگيز است. در هر شش ثانيه، يك تجاوز به عنف در كشور آمريكا صورت مي گيرد! ببينيد چه قدر مسئله عفت مهم است و وقتي بي اعتنايي كردند، قضيه به كجا مي رسد.»
نهم : بي ترديد تأكيد بر مسئله حجاب و رعايت پوشش اسلامي، نه تنها حساسيت ها را نسبت به مسائل جنسي افزايش نمي دهد، بلكه كمك و راه نمايي مي كند كه نيازهاي جنسي و عاطفي در محيط خانواده- كه زن و شوهر، عهده دار آن هستند- تأمين شود. به واقع حجاب، جامعه را آماده فعاليت و نقش آفريني هاي سالم و اجتماعي زن و مرد مي كند.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط حرف تو در تاریخ 1392/09/29 و 19:50 دقیقه ارسال شده است

سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" چرا بر حجاب تاکید داریم؟ "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/19463
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"امام خامنه‌ای (حفظه‌الله): به دولت‌ها و رؤسای جمهور همواره توصیه کرده‌ام: برای مردم هزینه درست نکنند، مشکل درست نکنند، دغدغه‌آفرینی نکنند،‌ مردم را دچار تشویش و نگرانی نکنند، وعده‌ی بیخود و بی‌مبنا هم ندهند."
یا علی

این نظر توسط وصال در تاریخ 1392/09/28 و 18:29 دقیقه ارسال شده است

باسلام
این مطلب شما درسایت وصال پایگاه جامع وب نوشتهای جهادگران فضای مجازی ایران ثبت شد
لینک درسایت:
http://www.vesaal.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=131:1392-09-28-14-56-11&catid=45:1392-09-27-13-02-19&Itemid=129
کدلوگوی وصال:

بالینک وصال حامی جهادگران ایرانی باشید...
لطفا درنظرسنجی سایت شرکت نمایید.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ورژن جدید حریم آسمانی را چطور میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1093
  • کل نظرات : 2057
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 627
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 94
  • باردید دیروز : 130
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,040
  • بازدید ماه : 3,917
  • بازدید سال : 32,648
  • بازدید کلی : 4,042,859
  • کدهای اختصاصی


    جشن تولد ستاره ها - حریم آسمانی


    کد بنر جشن ستاره ها

    همراهان حریم آسمانی






    PageRank


    آلکسا سایت حریم آسمانی


    حمایت می کنیم