loading...
حریم آسمانی | سایت تخصصی حجاب و عفاف
آخرین ارسال های انجمن
حســین عزتی بازدید : 673 1394/09/16 نظرات (1)


سوال مشاوره کاربر حریم آسمانی :


سلام. 


من یه دختر چادریم ولی نه به میل خودم بلکه به اجبارپدرم...من اصلا چادررو دوس ندارم چون محدودم 


میکنه...هروقت توجمع دوستامم که تنهاچادری و املشون منم,واقعا احساس کمبود میکنم...مگه من چی 


ازاونا کم دارم؟نمیخوام مثل پیرزنا باشم,میخوام ازجوونیم لذت ببرم,واقعا اگه اجباروتوهینای پدرم ثمربخش 


بود هیچوقت خدابه آدم قوه ی اختیار نمیداد...ینی هرکس مختاره نوع پوششو خودش انتخاب کنه...قبول دارم 


که امنیت میاره چادر,اما من میخوام درکنار این حس امنیت عشق و اعتقاد به چادر رو خودم ازته دل تجربه 


کنم نه با زور وتحقیرای پدرم...بخداروز به روز دارم بیشتر از دین و حجاب و...متنفرمیشم.آخه چرا اینهمه 


محدودیت و اجبارواسه دختراس؟من وقتایی که خودم تنهام خوبه که چادر بپوشم اماحداقل وقتی باخانواده م 


هستم ازنظرامنیت تأمینم دیگه لزومی به سرکردن چادرنمیبینم...باورکنید من اصلا ازاین بدحجابا خوشم 


نمیاد چون شخصیتم اجازه نمیده که چشم مریض مردای هرزه بهم بیفته,اما چیزی که من دوست دارم باشم 


وپدرم سخت مخالفه خیلی تیپ معمولی و نرمالی هست که دربرابر اطرافیانم هیچی نیست.کلا پدرم خیلی 


بهم گیرمیده ازهمه نظر.وقتی هم سن وسالای خودمو میبینم که چطور آزادی بیان دارن و بااون حجاب 


افتضاح پدراشون اونارو یه قدیس میبینن آتیش میگیرم که من با اینهمه که به خواسته های پدرم احترام 


میذارم وپوششیو که هیچ اعتقادی بهش ندارم انتخاب کردم و آخر پدرم بازم باهام سر جنگ داره داغون 


میشم...باورکنید عقده ای شدم وهرجا اون نباشه اونطور که خودم میخوام هستم که حالم از این خصلت و از 


اینجور آدمای دورو بهم میخوره ولی چیکارکنم؟آرزومه بی چادر وآزاد باشم باتمام وجود به این دخترای 


آزاد حسودیم میشه...به همه چیز دین شک کردم و ازاحکام وهمه ی این قیدوبندا زده شدم.اشایداگه پدرم بهم 


آزادی عمل میداد بارغبت وایمان قلبی خودم چادرو انتخاب میکردم اماحالا...توروخدا کمکم کنید...دارم 


همه ی اعتقاداتمو از دست میدم...مرسی که دردودلامو خوندید...باتشکر


پاسخ مشاور حریم آسمانی:


باسلام و عرض ادب


دوست عزیز بدون شک این نگرانی از سوی پدر شما به دلیل بحران‌هایی است که جامعه‌ی ما در حال 


حاضر تجربه می‌کند و از این‌رو برخی خانواده‌ها در این‌باره هیچ‌گونه ریسکی نمی‌کنند. دوست عزیز 


درست است که مسایل اعتقادی موضوعی شخصی است اما در این‌باره لازم است عرف و فرهنگ 


خانواده‌ی خود را هم در نظر بگیرید. بدون شک رفتار کردن به شیوه‌ای کاملا متناقض با خانوده می‌تواند 


شرایط دشواری را هم برای شما و هم برای خانواده‌تان ایجاد کند. درست است که با وجود واجب بودن 


حجاب، پوشیدن چادر واجب نیست، اما به عنوان حجاب برتر قلمداد می‌شود. با این وجود در صورتی که 


پوشیدن چادر برای شما تا این حد با دشواری همراه است بهتر است در این زمینه پدر شما هم کمی به سمت 


شما بیاید. البته لازم است در این زمینه اعتماد لازم در ایشان از سوی شما ایجاد شود. در عین حال پیشنهاد 


می‌کنم از یک مشاور مذهبی که مورد اعتماد پدرتان هم هست کمک بگیرید تا با مشاوره مذهبی در حضور 


ایشان بتوانند پدرتان را به این خواسته نزدیک کنند. ضمناً پیشنهاد می‌کنم در زمینه‌ی مسایل اعتقادی 


مطالعات بیشتری داشته باشید تا تحت شرایط جدید دچار لغزش نشوید. موفق باشید



سوالات خود را از مشاور حریم آسمانی بپرسید

harimeasmani.ir/page/moshavere

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط گلستان بلاگ در تاریخ 1394/09/18 و 23:46 دقیقه ارسال شده است

سلام . خداقوت
باتشکر بابت ارسال مطلب خوبتان در گلستان بلاگ.
http://golestanblog.ir/%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%A7-%D9%88%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%85/
یاعلی. التماس دعا


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ورژن جدید حریم آسمانی را چطور میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1093
  • کل نظرات : 2057
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 627
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 855
  • باردید دیروز : 130
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,801
  • بازدید ماه : 4,678
  • بازدید سال : 33,409
  • بازدید کلی : 4,043,620
  • کدهای اختصاصی


    جشن تولد ستاره ها - حریم آسمانی


    کد بنر جشن ستاره ها

    همراهان حریم آسمانی






    PageRank


    آلکسا سایت حریم آسمانی


    حمایت می کنیم