loading...
حریم آسمانی | سایت تخصصی حجاب و عفاف
آخرین ارسال های انجمن
حســین عزتی بازدید : 980 1395/06/20 نظرات (2)


فضیلت های حجابی" title="بدحجابی" target="_blank">بدحجابی
بیایید بدحجاب شویم




1-  سقوط ارزش زن

غالباً دخترانی که بدون حجاب و با وضع زننده در جامعه حاضر می شوند، نگاه دیگران به ایشان بر اساس شهوت و هوسرانی بوده و همراه قصد و نیت سوء می باشد نه از حیث شخصیت والای یک زن ، و او تا زمانی که در جامعه مطرح و مورد توجه است که برآورندة خواهش های پلید دیگران است و این امر مدت زیادی دوام نخواهد داشت و پس از اینکه وی زیبایی و جاذبة ظاهری خود را از دست داد، دیگر فردی غریب و بی هویت است و با احساس پوچی و پشیمانی ازجامعه طرد خواهد
 شد.

2-آفت تحصیلی و آموزشی

حجابی" title="بدحجابی" target="_blank">بدحجابی مشغولیت فکری دختران محصل را بیشتر می کند،آنان را به سوی شناخت مدل ها گوناگون، آرایش موی سر و تقلید از مدهای متنوع سوق می دهد،آنان وقت زیادی از فرصتهای مطالعه را صرف آرایش های سر و صورت نموده و به جای رسیدگی به جنبة علمی و فکری خود، به ظواهرخود می پردازند. و همچنین پسرهایی که در محیط تحصیل با ایشان همکلاس و همدرس بوده و یا در مسیر با ایشان مواجه می شوند نیز به دنبال نظر بازی های غافلانه ، دچار درگیری و مشغله روحی و فکری شده و به جای تمرکز بر روی دروس، به تصویر سازی و توهمات برخاسته از نگاه به ایشان پرداخته، که نتیجه ای جز آفت تحصیلی و کاهش رشد عقلی نخواهد داشت.

3-  افزایش بیماریهای روحی و روانی

اختلال روحی روانی ازآثار ناگوار بد حجابی در جامعه است. برخی از دختران و زنان برای جلب رضایت دیگران و توجه بیشتر بینندگان، به خود آرایی و جلوه گری و ارائه پوشش غیر متعارف می پردازند و افکار خود را در بعد تمایلات موهوم تقویت می کنند. چنین افرادی همیشه در پی آنند که خود را به گونه ای ارائه دهند که افکار و نگاه های آلوده  و هوس انگیز را به خود جلب کنند و شخصیت خود را با خواسته های دیگران همگون سازند. این خواسته ها محدود نیست و وقتی دختران نتوانند خود را مطابق خواسته ها ارائه دهند ثبات روحی و روانی خود را از دست می دهند.

و در مقابل ، برخی از آقایان نیز که تسلط بر خویشتن نداشته و از تقوای لازم برخوردار نباشند، در اثر ناز و عشوه این افراد تحریک شده و در صورت عدم دستیابی حلال دچار هزاران فکر و توهم و معضلات روحی وروانی گشته تا جایی که در کیفیت و کمیت تمام امور زندگی فردی و اجتماعی ایشان اثر منفی می گذارد.

4-  اذیت و آزار اجتماعی

خداوند در قرآن کریم به پیامبرش (ص) می فرماید:

 ای پیامبر ، به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو پوششهای خود را بر خویش فروافکنند . این برای آن که شناخته نشوند و مورد آزار قرار نگیرند، نزدیکتر است (آیة 59 سوره مبارکه احزاب)

بی حجابی نقطه شروع بسیاری از ناهنجاری ها و عامل مهمی در ایجاد مزاحمت های خیابانی به شمار می رود. جامعه ای که بخواهد ثبات امنیتی بیشتری داشته و از ناهنجاری ها به دور باشد، باید خود را از عواملی که باعث ناهنجاری می شود. دور نگه دارد و حجاب بهترین وسیله ای است که زنان و دختران را از اذیت وآزار جنسی محافظت می کند.

5- بی علاقگی به ازدواج

در جامعه ای که بی بند و باری در پوشش و به تبع آن بی بند و باری جنسی وجود دارد لذت جنسی که یکی از عوامل گرایش به ازدواج است به راحتی در دسترس افراد قرار می گیرد، و این امر از میزان علاقه و گرایش به ازدواج در افراد می کاهد. ازدواج در قدیم پس از یک دوران انتظار و آرزو و صبر انجام می گرفت و به همین دلیل زوجین یکدیگر را عامل نیک بختی و سعادت خود می دانستند. ولی امروز به دلیل کامجویی های نامشروع در سطحی وسیع، دلیلی بر آن اشتیاق ها وجود ندارد.

6- نا هنجاریهای خانوادگی و بالا رفتن آمار طلاق

وقتی زن با آرایش و بد حجابی در جامعه حاضر می شود، چشم ها به سوی او نشانه می روند و او هم دلباخته و فریفته چشم چرانان می شود و کم کم از نگاه های شوهرش لذت نبرده و از او سرد میشود و چه بسا سرانجام باعث جدایی گردد. گاهی همین امر از طرف شوهر صورت گرفته و بر اثر چشم چرانی و نگاه های هوس آلود به نامحرم، ناسازگاری با همسرش شروع می شود و تیرگی بر کانون خانواده سایه می افکند. چه بسیار طلاق هایی که شروع آن از همین نگاه های حرام بوده است.

7-  تیرگی رابطه فرزندان با والدین

از آنجایی که حجابی" title="بدحجابی" target="_blank">بدحجابی عاملی جهت تخریب ارزشها و فرهنگ خانواده های متدین می باشد، در این خانواده ها حجابی" title="بدحجابی" target="_blank">بدحجابی دختر باعث ایجاد تضاد بین وی و والدینش می گردد که اگر تذکرات و نصایح دوستانة والدین بر روی او مؤثر نباشد ، غالباً به درگیری لفظی و فیزیکی منجر می گردد و چه بسا دختر خانه را ترک نموده و یا اینکه پدر و مادر او را طرد نمایند و هم چنین پسرهایی که بر خلاف نظر خانوادة خود دل باخته چنین دخترانی می شود نیز عاقبتی مشابه خواهند داشت.

 8-ایجاد زمینه جنایت

  بسیار دیده شده که افرادی به خاطر شرایط نامطلوب وضعیت حجاب در جامعه تحریک شده و به خاطر نداشتن تقوی و تدین کافی دست به اعمال خلاف عفت زده اند،سپس

از ترس رسوایی و هزار مسئله دیگر ، دست خود را به هر جنایت پلیدی حتی کشتن طعمه سابق هوسرانی خود آلوده کرده است. هر روز در قسمت حوادث روزنامه ها می توان نمونه ای از این موارد را مشاهده نمود و بعضاً نیز اتفاق می افتد که به خاطر عدم رعایت حریم ها، دو جنس مخالف شیفته و عاشق یکدیگر شده اما به خاطرنبودن شرایط اجتماعی مورد نظر، امکان ازدواج را پیدا نمی کنند و در صورت عدم تحمل فراغ، فرد به  خود کشی و خود آزاری و یا کنار زدن تمام بایسته های زندگی اش متوسل می شود.

9- رشد منفی کار و بهره وری

در محیط های کار که محل کار مردان می باشد یا رفت و آمد مردان در آن محیط صورت می گیرد، حضور زنان بد حجاب باعث می گردد تا تمرکز حواس و دقت لازم به علت جلب توجه ایشان پایین آمده و به جای اینکه افراد از قوه عقل و تفکر خود بالاترین استفاده را بکنند، قوه وهم و تخیل ایشان فعالتر شده و ضمن ایجاد درگیری روحی و روانی برای فرد خطرات محیط کار افزایش یابد و همچنین در سرعت و کیفیت کار نیز اثر گذاشته و بعضاً باعث رکود یا نابودی اقتصادی آن سیستم و در نتیجه افزایش بی کاری می گردد.

10-رو آوردن به کسب درآمدهای نامشروع

در جامعه ای که حجابی" title="بدحجابی" target="_blank">بدحجابی رواج پیدا کند، چشم و هم چشمی ها و ارائه هر چه بیشتر زینت آرایی، تمامی نخواهد داشت و زنان سعی می کنند تا چشمان بیشتری را متوجه خود سازند و در معرض دید همگان قرار گیرند و این امر سریعاً در جامعه گسترش یافته و فراگیر می شود تا حدی که ، نا امنی نه تنها دامان خود بدحجاب را می گیرد بلکه به دیگران نیز سرایت کرده و جامعه را از فعالیت های سالم باز می دارد. حال در این میدان رقابت باطل و بیهوده خیلی از این افراد سرمایه لازم مالی را جهت این همه خرج های گزاف و بیهوده نداشته، لذا تلاش می کنند که از هر راه ممکن حتی دزدی، کلاه برداری و ... ، هزینه هنگفت مخارج خود را تهیه نمایند . هم چنین بسیار اتفاق افتاده است که افرادی بدون در آمد یا با درآمد های پایین ، به دنبال جلب نظر دختر مورد علاقه خود سعی کرده اند که هرچه سریعتر و از هر راه ممکن ثروت فراوان به چنگ آورده ، تا در رسیدن به هوس نفس خود ناکام نمانند.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط صادق در تاریخ 1395/07/23 و 13:58 دقیقه ارسال شده است

سلام .تیتر شما اگه عواقب بدحجابی باشد بهتر است از فضیلتهای بد حجابی

این نظر توسط گلستان بلاگ در تاریخ 1395/06/21 و 19:24 دقیقه ارسال شده است

سلام.خداقوت
باتشکر. این مطلب در گلستان بلاگ منتشر شد
http://golestanblog.ir/%D9%81%D8%B6%DB%8C%D9%84%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8%DB%8C/
اجرتان با شهدا.
یاعلی. التماس دعا



کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ورژن جدید حریم آسمانی را چطور میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1093
  • کل نظرات : 2057
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 627
  • آی پی امروز : 88
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 1,520
  • باردید دیروز : 130
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,466
  • بازدید ماه : 5,343
  • بازدید سال : 34,074
  • بازدید کلی : 4,044,285
  • کدهای اختصاصی


    جشن تولد ستاره ها - حریم آسمانی


    کد بنر جشن ستاره ها

    همراهان حریم آسمانی






    PageRank


    آلکسا سایت حریم آسمانی


    حمایت می کنیم