loading...
حریم آسمانی | سایت تخصصی حجاب و عفاف
آخرین ارسال های انجمن
حســین عزتی بازدید : 3211 1392/10/14 نظرات (4)


چرا در جامعه ای که پسوند اسلامی را یدک میکشد بویی از عفت و حیای اسلامی به مشام نمیرسد؟

چرا زنان و دختران ما عفیف نیستند؟

در این مقاله سعی داریم علل این بی عفتی را شرح دهیم

1- تبيين نشدن شايسته فرهنگ اسلام:
پس از انقلاب شكوهمند اسلامي ايران گرايش به دين و ديانت و انجام دستورات ديني در جامعه به نحو خوبي رشد و بالندگي داشته است. سياستمداران كشور وضعيت اجتماعي را پاك و سالم دانسته و به تصور اينكه اين روند و اين فضا ادامه خواهد داشت، از برنامه ريزي براي تبيين و استمرار فرهنگ ديني كه حجاب و عفاف نيز جزو آن است، غافل شدند و به مسائل ديگري كه گمان مي كردند از اهميت بيشتري برخوردار است، پرداختند.
2- بحران سازيهاي متعدد دشمن:
اين بحرانها سياستمداران حكومت ديني را به خود مشغول كرده و فرصت برنامه ريزي صحيح را از آنها سلب كرده است. بحرانهايي از قبيل جنگ، بحرانهاي اقتصادي، سياسي، امنيتي و تنش هاي اجتماعي كه همه ما مصاديق بسياري را از اول انقلاب تا حال، شاهد بوده ايم.
3- سیاست های فرهنگی :
عرصه هاي فرهنگي به افراد خوش ذوق، متعهد، متدين و متخصص نيازمند است كه به صورت دقيق و عميق بتواند مسائل اسلامي را از منابع غني اسلامي فهميده و به شيوه صحيح ارائه دهند. با كمال تاسف، سالهاي متمادي است كه تحولي در كتابهاي معارف اسلامي دبيرستانها و دانشگاهها صورت نگرفته و مطالب نيز از ذوق مناسب و جذابيت برخوردار نيست و با طبع جوان امروزي تناسب كافي ندارد. به همين علت مطالب اين كتابها جوانان را جذب و اغنا نمي كند.
4- ترويج تساهل و تسامح:
افرادي كه حجاب را قيد و بندي براي خود احساس كرده و مراعات آن را با آزادي مادي و جسمي خود سازگار نمي دانند و به دنبال راحتي و آسان بودن زندگي مي باشند، خيلي زود به افكار وعقايد دشمن كه در اين زمينه القاء مي شود، گرايش پيدا مي كنند.
5- خلا الگوهاي مناسب فرهنگي:
دشمن از اين خلا فرهنگي سود جسته و با ترويج الگوهاي مصرفي، بي بند و باري در ميان جوانان و نوجوانان كوشيده است، قبح بسياري از مسائل غير اخلاقي را از بين ببرد.
6- بالا رفتن سن ازدواج:
بالا رفتن سن ازدواج، رعايت حجاب و عفاف را مشكل مي كند. مشكلاتي از قبيل: بالا رفتن خواسته هاي خانواده طرفين، نبودن درآمد، شغل و مسكن مناسب، سبب شده است كه جوانان از ازدواج دوري گزيده و با هزينه هاي كمتري به ارضاي غريزه خود بپردازند. از طرف ديگر طبع زن كه طبيعتي جلوه گر و خود نما در برابر جنس مخالف است، اگر از راههاي خدادادي و مشروع ارضا نشود طبيعتا سراغ راههاي ديگر و ناصحيح مي رود و اين مسلم است كه بالا رفتن سن ازدواج بر پايين آمدن سطح حجاب و عفاف و برعكس، بي بند و باري و بي عفتي بر بالارفتن سن ازدواج اثر متقابل مي گذارد.
7-عقب نشيني نيروهاي مذهبي به دليل عدم بكارگيري روش صحيح در اجراي احكام:
افراط و تفريط هايي كه به دليل عدم بكارگيري روشهاي صحيح و منطقي در اجراي احكام و عمل به امر به معروف و نهي از منكر انجام گرفت، دستاويزي براي دشمن عليه نيروهاي متدين شده و باعث گرديده است كه آنها را نيروهاي خشونت طلب معرفي كنند، اين امر باعث عقب نشيني نيروهاي متدين گرديد.
8- وجود مسائل و مشكلات دروني و تصوير غلطي كه زنان جامعه از خود دارند:
تصويري كه زنان در جامعه از خود دارند، تصوير صحيحي نيست و از آن ناراضي اند. متاسفانه زن به عنوان جنس ضعيف، موجودي انفعالي و عامل ارضاي غرايز جنسي، ناكارآمد و حاشيه اي معرفي مي شود و اين خلاف تصويري است كه مذهب و دين از او ترسيم مي كند. زن از 9 سالگي به عنوان عضو رسمي جامعه وارد نظام عقيدتي مي شود و به بلوغ مي رسد ولي از آنجا كه تربيت ما با اخلاق الهي فاصله دارد، تصويري كه از زن ارائه مي كنيم و آن را به دختران خود القا مي نمائيم، تصوير ضعيفي است. همچنين گاه شخصيتهاي فرهنگي نگرش صحيحي نسبت به زنان ندارند. كسي كه به زن نگاه ابزاري داشته باشد نمي تواند براي تعالي او برنامه ريزي كند. با اين ديدگاه اشتغال زنان اصل مي شود و گويا همه نيازهاي زن به نيازهاي مادي منحصر مي گردد.)8
9- تلاش براي جدائي جوانان خصوصا دختران از كانون خانواده:
زيرا با جدائي آنان از خانواده ارضاي عاطفي صورت نمي گيرد و آسيب پذيري و آمادگي براي القائات بيگانه دو چندان مي شود.
10- بيگانگان با اتخاذ راهكارهائي براي عدم كارآئي فرهنگ ديني و با شعارهاي فريبنده و سست كردن اعتقادات مردم به دين زدائي پرداخته اند.
حجاب و عفاف را سدي در برابر آزادي زن معرفي كرده و اظهار مي دارند كه اسلام مانع آزاديهاي خدادادي زن است يا مانع رسيدن به مدارج عاليه تحصيلي و فعاليتهاي اجتماعي است. سهمگين ترين بخشي كه دشمن ابزارش را قوي تر كرده، وارد شدن به تحليل فكري جوانان و والدين است. بسياري از تحليل هاي افراد با ارزشهاي ديني همخوان نيست. و اين نشان دهنده آن است كه بسياري از حساسيتها و ارزشها و اعتقادات ديني در سايه تبليغات گسترده بيگانه، سست و كمرنگ شده و گاهي هم ارزشها به ضد ارزشها تبديل شده است. و والدين نيز نسبت به تربيت ديني فرزندانشان حساسيت لازم و كافي را ندارند. شكل گيري انواع گروههاي ضد اخلاقي و وارد شدن جوانان به گروههائي از قبيل: رپ، هوي متال و… آرايش كردن دختران به انواع طرحها و مدلهاي زننده، شاهد مثالهائي بر اين مدعاست.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط حرف تو در تاریخ 1392/10/19 و 11:09 دقیقه ارسال شده است

سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" چرا حجاب و عفاف در جامعه کم‌رنگ شده؟ "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/20492
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"امام علی (علیه‌السّلام): هر کس چشم خود را [از نامحرم] فرو بندد، قلبش راحت می‌شود."
یا علی

این نظر توسط عمارنامه در تاریخ 1392/10/16 و 18:57 دقیقه ارسال شده است

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/27493
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

این نظر توسط خودم در تاریخ 1392/10/16 و 16:45 دقیقه ارسال شده است

شکلک
فرقی نداره

این نظر توسط reza در تاریخ 1392/10/16 و 11:35 دقیقه ارسال شده است

سلام وبلاگ قشنگ وماشالله پر بازدیدی داری اگه خواستی توسیستم http://itpopup.irکه یه سیستم تبلیغاتی عضو شو. مطمئن باش پشیمان نمیشی.تقریبا در ماه 60000تومان میشه درآمد داشت.
اگه خواستی rezabahرا به عنوان معرفی کننده ی خود بنویس
نگران نباش حتی یک تومن هم از در آمدت کم نمیشه
اگه خواستی می تونی از این لینگ هم استفاده کنی


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ورژن جدید حریم آسمانی را چطور میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1093
  • کل نظرات : 2057
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 627
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 904
  • باردید دیروز : 130
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,850
  • بازدید ماه : 4,727
  • بازدید سال : 33,458
  • بازدید کلی : 4,043,669
  • کدهای اختصاصی


    جشن تولد ستاره ها - حریم آسمانی


    کد بنر جشن ستاره ها

    همراهان حریم آسمانی






    PageRank


    آلکسا سایت حریم آسمانی


    حمایت می کنیم