loading...
حریم آسمانی | سایت تخصصی حجاب و عفاف
آخرین ارسال های انجمن
hosian بازدید : 710 1391/02/31 نظرات (0)

حجاب نقطه ثقل اخلاق در جامعه


پوشش و حفظ اخلاقیات در جامعه دو روی یک سکه‌اند. هرچه پوشش مبتذل تر باشد به تناسب آن نمود اخلاق مداری در جامعه کمتر می شود.

گاهی آنقدر درگیر ظواهر می شویم که تأثیرشان را بر زندگیمان نادیده می گیریم. پوشاک ما گرچه از ظواهر است اما در دراز مدت با تغییر ذائقه دیداری ما هویت مان را تغییر داده و مرز اخلاقیات در جامعه را مواج می کند. در این میان برخی معتقدند پوشش و حفظ اخلاقیات در جامعه دو روی یک سکه‌اند. هرچه پوشش مبتذل تر باشد به تناسب آن نمود اخلاق مداری در جامعه کمتر می شود.

بر همین مبنا مرضیه پور باقر مهنه ، کارشناس حوزه علمیه مکتب نرجس مشهد عوارض بی توجهی به پوشش و بی حجابی را اینگونه بیان می‌کند: حجاب حافظ وقار، شخصیت، کرامت، اصالت و عظمت زن و حافظ زیبایی و منافع او برای شوهر است. گرمی خانواده ها، استحکام رابطه زن و شوهر، تداوم زندگی، آرامش قلوب مردان، ثبات دلبستگی و عشق و علاقه مرد به همسر قانونی و شرعی خود، برپایی خانه و خانواده، برجایی اعتماد و اطمینان مرد به زن، همه و همه مرهون پوشش و حجاب زنان مملکت است و اینکه مردان زیبایی چهره و زینت و زیور زنانی غیر از زن خود را نبیند. وی ادامه داد:‌ مردان اگر به راحتی و به آسانی در تمام صحنه های اجتماعی دسترسی به زنان داشته باشند، ضمانتی برای اثبات محبت و دلبستگی آنان به همسرانشان نخواهد بود تحریک هوی و هوس و شهوات، آنان را از زندگی خود دلسرد و خود کلنگی برای خراب کردن کانون گرم خانواده خواهند شد.

در ادامه مطلب بخوانید...

این کارشناس حوزه افزود: عوارض بد حجابی و بی حجابی و آزادی زن در روابط با هرکه دلش بخواهد یکی دو تا نیست و محصولات تلخ این مسئله عددی کامپیوتری است. به گفته پور باقر مردان با دیدن این مناظر دست از همسران خود کشیدند و به قول معروف از زیر بار مخارج خانه که مسئولیتی بر دوش آنان بوده فرار کرده و برای ارضاء خود روی به بازار آزاد آوردند و جوانان بی زن چون فرونشاندن شعله شهوت را ارزان دیدند، از تشکیل زندگی و ازدواج سرباز زده، دنبال چشم چرانی و صید ناموس مملکت رفتند، بدین گونه نظام خانواده در غرب و در مقلدان شرقی آنان از هم پاشید و اوضاعی شبیه اوضاع جنگل پیش آمد.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) گفت:‌ امیرالمؤمنین علیه السلام خطاب به حضرت مجتبی علیه السلام و در حقیقت خطاب به تمام مردم فرمودند: محرم نامحرم را جداً مراعات کن، زیرا این برنامه برای تو و همه زنان نامحرم مصونیت از افتادن در خیال گناه و خود گناه است، و اگر قدرت داری زنان خانواده تو مردی غیر تو را نشناسند، این برنامه را انجام بده.

این کارشناس حوزه با بیان اینکه بد حجابی در عمل ضایع کردن حق همسر است،‌ادامه داد: خداوند سبحان بدن و اعضای آن را به عنوان امانت به ما داده است و صاحب اصلی خداوند بزرگ است. زینت و زیبایی زن که از نعمت و امانت حق تعالی محسوب می شود نیز پی از ازدواج مربوط به شوهرش است نه اینکه آن را در معرض دیدگاه عموم قرار دهد.

وی افزود: رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: هر زنی که خود را برای غیر شوهرش خوشبو و آرایش کند، خداوند نماز او را قبول نمی کند، تا اینکه برای پاک ساختن خود از آن، غسل کند چنانکه خود را از جنابت، غسل می دهد.

پورباقر گفت:‌ زن هرچه عفتش بیشتر باشد در قلب مرد بیشتر جای دارد و زن بی بند و بار چون ترس از خداوند در دلش نیست و عفت ندارد نمی تواند محبت شوهرش را به دست آورد.

وی همچنین بد حجابی را آفت تحصیل علم و موجب تباهی شخصیت دانست و ادامه داد:‌ هرچه قدر زن، عفت بیشتری داشته باشد، در تحصیل علم موفق تر است. در مورد کمبود تربیت و شخصیت و محبت همین طور است این کمبود ها را نمی توان با عشوه و ناز و کرشمه و با نگاه کردن مردم به دست آورد، جز آنکه آدمی روز به روز از نظر روحی افسرده و ناامیدتر و از لحاظ جسمی زشت تر، و از نظر اجتماعی مورد تنفر انسانهای مؤمن قرار خواهد گرفت.

این کارشناس افزود:‌ زن بدحجاب به جای اینکه عفت را که ارزش زیادی دارد حفظ کند تا مردم با عزت و احترام به سراغ او بیایند، با حجابی" title="بدحجابی" target="_blank">بدحجابی و نشان دادن خود به دیگران، خویش را بی ارزش می کند.

وی اضطراب دائمی را از نیز عوارض بد حجابی بر شمرد و گفت: وقتی اصل و کمال در انسان لباس و مدپرستی باشد هرچه می بیند، می خواهد و دائم به فکر تهیه آن است و چون آماده کردن آنها مشکل و گاهی نامقدور است، روح او همیشه مضطرب و پریشان است و مانند کسی است که گم کرده خود را پیدا نمی کند.

حفظ حجاب موضوعی است که هم از نظر عقل و منطق تأیید می شود و هم از نظر فطرت و دین. حال سؤال اینجاست که با این همه چرا جامعه اسلامی ما باید هر روزه شاهد گسترش بی‌حجابی و پس از آن دست و پنجه نرم کردن با پیامد های آن باشد؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ورژن جدید حریم آسمانی را چطور میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1093
  • کل نظرات : 2057
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 627
  • آی پی امروز : 50
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 569
  • باردید دیروز : 130
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,515
  • بازدید ماه : 4,392
  • بازدید سال : 33,123
  • بازدید کلی : 4,043,334
  • کدهای اختصاصی


    جشن تولد ستاره ها - حریم آسمانی


    کد بنر جشن ستاره ها

    همراهان حریم آسمانی






    PageRank


    آلکسا سایت حریم آسمانی


    حمایت می کنیم